post hero banner sustainable mobility

Mobilitate durabilă: totul este conectat!

Publicat la data 15 aprilie 2021 - 5 minut(e) de lectură

Reglementări. Chiar și cuvântul în sine este descurajant. Respectarea acestor reglementări poate fi chiar mai intimidantă, când nu înțelegeți toate regulile. Deoarece guvernele din toată lumea impun reglementări de sustenabilitate pentru diferiți actori din industrie, în curând fiecare va avea un rol de jucat în reducerea emisiilor CO2. Am stat de vorbă cu Eve Hagendorf, directorul tehnic și ambasadorul Michelin privind mobilitatea durabilă, pentru a înțelege provocările care ne așteaptă, precum și despre ceea ce proprietarii de flote trebuie să știe. 

 

post portrait sustainable mobility

 

Eve Hagendorf, Directorul Tehnic și Ambasadorul privind mobilitatea sustenabilă al Michelin

 

Comisia europeană a lansat recent, pentru prima dată, standardele de emisii CO2 pentru vehiculele grele la nivelul UE. De ce acum?

Eve Hagendorf: Astăzi, una dintre principalele provocări pe care le întâmpinăm ca industrie este schimbarea climatică și acest lucru are legătură în mod categoric cu emisiile CO2. Există o tendință în creștere pe plan internațional de a reduce aceste emisii (1), și acesta este scopul principal al noii reglementări. Aceste reglementări sunt valabile pentru fiecare camion nou vândut în Europa. A început cu vehiculele grele, s-a trecut la cele medii, și în viitorul apropiat veți vedea că este aplicat și la autocare, furgonete și remorci. 

Momentan fiecare producător de vehicule (OEM) va trebui să declare performanța de emisii CO2 a fiecărui vehicul greu nou vândut în Europa. În acest sens comisia UE a colaborat cu universități și experți OEM pentru stabilirea unui mod de a calcula emisiile CO2. Rezultatul a fost VECTO (instrumentul de calcul al consumului de energie al vehiculelor). Cu ajutorul acestui instrument OEM declară performanțele CO2 globale în funcție de componenta selectată pentru fiecare configurație de camion definită de clienții lor. Și anvelopa este printre componentele care au cel mai mare impact.

Și credeți că proprietarii flotelor sunt conștienți de această reglementare?

E.H.: În prezent, proprietarii flotelor nu sunt afectați în mod direct, astfel că, din păcate, foarte mulți nici măcar nu știu că există această reglementare. Abia când încep să-și reînnoiască flota cu camioane noi, vor începe să-și dea seama că opțiunile lor în privința specificațiilor sunt mult mai limitate. Aici intră în joc alegerea anvelopei. Este important de observat că mulți proprietari de flotă ignoră influența pe care anvelopele o au asupra emisiilor CO2. Dar adevărul este că o treime din consumul de energie al camionului este legat direct de anvelopele acestuia – astfel că aici este crucial să se facă alegerea corectă. 

 


arrow highlight yellow

 

Ce influențează emisiile CO2 ale unei anvelope?

Rezistența la rulare este una din caracteristicile anvelopei care contribuie la eficiența energetică. Odată cu uzarea anvelopelor scade rezistența la rulare – și în timpul acestei perioade cheie, când rezistența la rulare este la cea mai mică valoare, eficiența energetică este la cea mai mare. Michelin face tot ceea ce este posibil să se asigure că anvelopele noastre sunt sigure chiar și atunci când sunt pe jumătate uzate. Reglementările și stimulentele fiscale masive vor forța producătorii de vehicule (OEM) să analizeze cu foarte mare atenție integrarea anvelopelor cu rezistență scăzută la rulare în camioanele lor, pe lângă alte tehnologii inovative.

 

 

Este evident că alegerea corectă joacă un rol esențial. După părerea dvs. care este cea mai mare neînțelegere când vine vorba de alegerea anvelopelor?

E.H.:  În urmă cu cȃţiva ani credința comună era că alegerea unei anvelope de etichetă A, cel mai mare grad în privința eficienței energetice, înseamnă sacrificarea performanței privind kilometrajul, siguranța sau anduranța. Dar nu este cazul. Cu tehnologia inovatoare potrivită le puteți avea pe toate. La Michelin înțelegem că flotele sunt foarte preocupate de costul total de proprietate (TCO); iar noi tocmai de aceea am investit atât de mult, ca să fim siguri că și anvelopele contribuie la profitabilitatea afacerii.

 


arrow highlight yellow

 

Cum să reducem emisiile de carbon cu 10%

Cum să reducem emisiile de carbon cu 10% 
Proprietarii flotelor pot reduce emisiile lor de CO2 cu 10% prin simpla alegere a anvelopelor cu o diferență de două clase (de la clasa C la Class A). (2)

 

 

Ne puteți explica modul în care progresele în domeniul inovării și tehnologiei au făcut posibil acest lucru?

E.H.: Când proiectați o anvelopă performantă, trebuie să bifați toate căsuțele. Trebuie să facă față provocării CO2, trebuie să fie sigură, durabilă și trebuie să contribuie la economia circulară printr-o performanță puternică atunci cȃnd sunt reșapate. Toate elementele sunt esențiale și pot fi atinse doar prin inovare. Am lucrat la mai multe tehnologii care influențează carcasa anvelopei, modelele de profil și însăși cauciucul ౼ toți acești factori pot influența echilibrul performanței.

 

Dacă OEM-urile sunt cei trași la răspundere prin această nouă reglementare, de ce ar trebui să fie îngrijorați proprietarii de flotă?

E.H.:  Dacă vă uitați la analiza ciclului de viață al anvelopelor, emisiile CO2 sunt destul de ridicate în timpul fazei de utilizare. Acest lucru înseamnă că proprietarii flotelor au un rol esențial în reducerea emisiilor. Pentru a face, într-adevăr, să conteze, trebuie să înțeleagă influența alegerii anvelopelor atunci când își reînnoiesc flotele. Fără să ȋşi sacrifice costul total de proprietate, pot face o alegere clară să contribuie la acest obiectiv global de reducere a emisiilor CO2.

 

Cred că pandemia la nivel mondial a scos în evidență rolul incredibil de important pe care ȋl joacă flotele în mobilitate și tot ce acestea fac posibil în viața noastră de zi cu zi. În măsură ce noi, ca societate, ne bazăm tot mai mult pe flote care să livreze mărfurile și serviciile noastre, trebuie să fim siguri că ei dispun de toate instrumentele necesare să se îndrepte în direcția corectă în privința decarbonizării.

Eve Hagendorf, Directorul Tehnic și Ambasadorul privind mobilitatea sustenabilă al Michelin 

 

Se pare că flotele constituie un factor esențial în tranziția globală către soluții de mobilitate mai sustenabile. Ați putea spune că rolul lor va continua să evolueze?

E.H.: Cu siguranță. Cred că pandemia la nivel mondial a scos în evidență rolul incredibil de important pe care ȋl joacă flotele în mobilitate și tot ce acestea fac posibil în viața noastră de zi cu zi. În măsură ce noi, ca societate, ne bazăm tot mai mult pe flote care să livreze mărfurile și serviciile noastre, trebuie să fim siguri că ei dispun de toate instrumentele necesare să se îndrepte în direcția corectă în privința decarbonizării. Flotele lucrează cu marje financiare foarte înguste, deci au nevoie de soluții ingenioase care generează mari beneficii – și anvelopele sunt tocmai una dintre aceste soluții.

 

Cum va arăta viitorul pentru flote în privința reglementărilor și a responsabilității?

E.H.: În anii care urmează, proprietarii flotelor vor fi răspunzători pentru nivelurile de emisii ale vehiculelor lor – nu doar în privința reglementărilor, dar totodată ei vor fi presați de clienții lor care au propriile lor ținte de emisii CO2 pe care trebuie să le ia în considerare.

 

4 cifre esențiale pe care trebuie să le cunoașteți

 

Ținte medii de reducere a emisiilor CO2(3)

 

michelin site blocs texte chiffres clés bleu copie

Rezultate proiectate(4)

 

michelin site blocs texte chiffres clés bleu

 

 

 

post new regulation sustainable mobility

 

 

Noua reglementare, pe scurt

Se aplică vehiculelor grele cu o greutate brută a vehiculului de +3500 kg

  • Rezistența la rulare, rezistența aerului, masele și inerțiile, frecarea transmisiei, puterea auxiliară, performanța motorului și alți parametri sunt calculate utilizând VECTO pentru a simula consumul de carburant și emisiile CO2.5
  • Fiecărei configurații de camion i se atribuie o valoare de performanță CO2, care contribuie la emisiile anuale generale ale OEM-urilor pe baza vehiculelor vândute.

  

SURSE

https://ourworldindata.org/co2-emissions-from-transport
Estimarea internă a Michelin efectuată în 2021, care compară emisiile CO2 ale unei anvelope cu rezistență la rulare de la grad A până la o anvelopă de grad C, având ca ipoteză o încărcare medie a camionului la 30 T.
Ținta de reducere a emisiilor OEM-urilor: https://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/heavy_en

https://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/heavy_en
5 https://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/heavy_en#:~:text=The%20Regulation%20(EU)%202019%2F,in%20a%20technology%2Dneutral%20way

Utilizaţi o versiune veche a browserului web.

Utilizați un browser care nu este acceptat de acest website. Aceasta înseamnă că este posibil ca unele funcționalități să nu meargă. Acest lucru poate duce la comportamente ciudate atunci când navigați.

Utilizați sau actualizați/ instalați unul dintre următoarele browsere pentru a profita din plin de acest website.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+