Previziuni pentru sectorul transportului rutier din Europa în 2022 și anii următori

Publicat la data 1 iulie 2022 - 5 minut(e) de lectură

Mai multe vânzări online, mai multă durabilitate, electrificare, mai multă digitalizare, mai multă inovație... Niciun manager de flotă, indiferent de mărimea acesteia, nu trebuie să ignore aceste patru tendințe majore pe termen scurt - și mediu în sectorul transportului rutier. Dacă nu vreți să pierdeți timp căutând informații, ascultați-i pe cei doi specialiști de la Michelin* care vă prezintă ideile principale

majortrends portrait

majortrends portrait

Nathalie Duroux - Director pentru clienți și studii de piață la divizia Michelin Camioane și autobuze
Laurent Tridemy - Manager de informații și previziuni strategice Michelin

majortrends img1 ecommerce

majortrends img1 ecommerce


#1: Comerțul electronic este din ce în ce mai dinamic

Sectorul comerțului electronic înregistra deja o creștere constantă înainte de pandemie, dar perioadele de izolare în casă au dus la un progres vertiginos! Raportat la toate țările UE, comerțul electronic a generat venituri totale de 757 de miliarde de euro în 2020(1).

În Europa, utilizarea generalizată a resurselor digitale a progresat de la 81 % la 95 % în urma crizei COVID-19: o creștere care ar fi durat între doi și trei ani în majoritatea sectoarelor de activitate, la ratele de creștere de dinaintea pandemiei(2). Iar tendința nu se va opri în curând.

Rețineți că, odată cu creșterea continuă a volumului de achiziții online, așteptările clienților au crescut, în special în ceea ce privește expedierea rapidă. Livrarea în timp aproape real a diverselor bunuri este acum ceva normal în toate sectoarele.

#2: Mobilitatea durabilă este o necesitate

Cea mai mare provocare cu care se confruntă sectorul transporturilor este reducerea emisiilor pentru a deveni mai durabil. Reglementările devin în mod constant mai stricte, în special prin noul standard VECTO (Vehicle Energy Consumption Calculation Tool - Instrument de calcul al consumului de energie al vehiculelor).

Pentru segmentul final de livrare în zonele urbane, vehiculele de livrare sunt deja pe calea electrificării.

Și totuși, potrivit IHS, în 2030, 90% dintre vehiculele comerciale medii și grele (Medium & Heavy Commercial Vehicles - M&HCV) vor funcționa tot pe motorină. În 2035, acestea vor reprezenta 64% din vânzările de vehicule. Se preconizează scăderea acestei cifre sub pragul de 50% abia după 2040, dar vehiculele cu motoare diesel aflate în circulație vor rămâne majoritare până în 2050(3).

Prin urmare, pe baza previziunilor privind prețul carburanților, precum și a costului tehnologiilor și a obligațiilor legale:

Motorina va rămâne, conform acestor previziuni, cea mai competitivă opțiune raportat la costuri și combustibilul cel mai folosit pentru transportul rutier până în 2040.
Vehiculele hibride ar putea consolida preponderența motorinei în cazul unor presiuni asupra emisiilor de GES (gaze cu efect de seră) și de poluanți.
Gazul natural pare a fi combustibilul care se pretează cel mai mult unei comparații cu motorina în ceea ce privește costul total de proprietate și contribuie, de asemenea, la reducerea emisiilor de carbon și de poluanți.

majortrends img2 sustainability

majortrends img2 sustainability

majortrends img3 digitalisation

majortrends img3 digitalisation

#3: Digitalizare pentru optimizarea flotei

Când vorbim despre digitalizare, avem în vedere nu numai toate platformele de transport de marfă, ci și aspectul telematic, camioanele conectate permițând acum mentenanța predictivă.

Telematica (link articol IoT - Thomas Ledoux mag#3) permite colectarea unor date care vor alimenta apoi instrumentele de inteligență artificială pentru a optimiza gestionarea flotei.

În prezent, în Europa, 38%(4) din vehiculele cu o greutate de peste 6T sunt conectate.

Pe termen mediu, se preconizează că digitalizarea va permite conectarea tuturor fluxurilor de date și a factorilor...


#4: Inovații în curs de realizare

Strategiile de inovare în domeniul transporturilor ne duc inevitabil cu gândul la vehiculele autonome, în rândul cărora putem distinge cinci niveluri de autonomie (de la 1 la 5). Nivelul 1 corespunde tehnologiei de asistență a conducătorului auto, iar nivelul 5 reprezintă un vehicul complet autonom. Nivelul 3, un vehicul semiautonom, se preconizează a fi realizat până în 2025.

Nivelul 5 este încă departe, dar va promova conceptul de coloană de transport (utilizarea convoaielor rutiere sau coloanelor de transport), ceea ce va reduce amprenta ecologică (deoarece reducerea consumului de combustibil scade și emisiile de CO2) și va îmbunătăți siguranța (prin reducerea riscului de eroare umană, în special în cazul frânării de urgență).

Această tehnologie se implementează treptat și nu va ajunge la maturitate până în 2035, dar trebuie să o avem deja în vedere.

majortrends img4 innovations

majortrends img4 innovations



Principalele tendințe în sectorul transporturilor rutiere pe scurt

ro take in at a glance

ro take in at a glance

Surse

* Interviu cu Nathalie Duroux și Laurent Tridemy realizate la 6 octombrie 2021.

(1) raport FEVAD - https://www.fevad.com/chiffre-cles-2021-fevad/
(2) https://www.lorienglobal.com/en/insights/ecommerce-in-europe
(3) https://ihsmarkit.com/index.html
(4) Analize & rapoarte de la BCG and Berg Insight 2021

Alăturați-vă comunității!

Abonaţi-vă acum la newsletter-ul nostru și participaţi automat la concurs!

Vă rugăm să adăugați adresa de e-mail info.eu@michelin.com în agenda dvs. sau în lista de expeditori siguri. Acest lucru asigură faptul că e-mailurile noastre vor ajunge și în viitor la dumneavoastră.

Aici veți găsi condițiile de participare pe care se bazează concursul.

jeu concours montre michelin

jeu concours montre michelin

Tip de client *
Sunteți...
  • Utilizator final
  • Dealer de anvelope
  • Altul
Dimensiune flotă​ *
  • 1-10
  • 11-20
  • 21-50
  • 51+
  • Nu sunt utilizator final


Prin transmiterea adresei de e-mail şi apăsarea butonului de abonare, declaraţi că aţi citit Termenii şi Condiţiile şi Politica de prelucrare a datelor. Michelin Romania S.A. prelucreaza datele dvs. cu caracter personal, independent faţă de orice altă abonare din orice altă platformă, pentru (i) a vă gestiona abonamentul la buletinul informativ sau la ofertele comerciale Michelin [produse noi, promoții, noutăți etc.] (ii) şi a măsura performanţa campaniilor noastre şi a analiza interacţiunile dvs. cu comunicările noastre. Datele dvs. pot fi partajate cu alte companii identificate din Grupul Michelin pentru a vă cunoaşte mai bine şi a vă personaliza experienţa pe care o pot oferi companiile Michelin şi pentru a vă trimite oferte de marketing. Vă puteţi gestiona oricȃnd preferinţele de comunicare sau puteţi să vă dezabonaţi folosind link-ul inclus ȋn toate e-mail-urile noastre. Pentru a vă exercita dreptul de acces, dreptul de ştergere sau alte drepturi, ne puteţi contacta la adresa de e-mail: dataprivacy_euc@michelin.com. Pentru mai multe detalii puteţi accesa politica de prelucrare a datelor cu caracter personal.

Utilizaţi o versiune veche a browserului web.

Utilizați un browser care nu este acceptat de acest website. Aceasta înseamnă că este posibil ca unele funcționalități să nu meargă. Acest lucru poate duce la comportamente ciudate atunci când navigați.

Utilizați sau actualizați/ instalați unul dintre următoarele browsere pentru a profita din plin de acest website.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+