itinerary spoiled test driver header

Itinerariul unui pilot de teste răsfățat

Publicat la data 1 iulie 2022 - 7 minut(e) de lectură

Sunt unii oameni care te fac să vrei să îți schimbi locul de muncă. Să renunți la tot și să calci pe urmele lor. Alain Degironde, pilot de testare subiectivă pentru autoutilitare la Michelin, este unul dintre aceștia. O privire directă din spatele ochelarilor, grizonat pe la tâmple, o șapcă albastră care se asortează cu tricoul polo... 
Între două teste pe circuitul Ladoux de la periferia orașului Clermont-Ferrand, Alain ne-a vorbit despre meseria sa de pilot și despre pasiunea sa de peste 40 de ani pentru condus.

spoileddriver portrait

Alain Degironde, pilot de testare subiectivă pentru autoutilitare la Michelin

 

"M-am angajat la Michelin în 1979 ca tehnician. Tocmai petrecusem trei ani la colegiul tehnic Michelin," își amintește Alain. La vremea respectivă, școala era cunoscută sub numele de „Misiunea", un fel de incubator de talente înainte de a fi inventate. 

Acest angajat foarte tânăr a plecat pentru a-și face serviciul militar, apoi s-a alăturat din nou companiei, dar în Montceau-les-Mines, un mic oraș situat mai la nord, în Burgundia. 

La începutul anului 1985, așa cum făcea în fiecare an, și-a făcut cunoscute aspirațiile profesionale. "Tot ce îmi doream era să mă întorc la Clermont Ferrand - pentru că sunt din regiune - și, dacă se poate, să devin pilot de teste, pentru că eram fascinat de acest lucru". A fost noroc sau destin? Michelin avea nevoie de piloți de teste pentru anvelopele sale auto. Bingo! Tânărul tehnician a intrat în Ladoux - unul dintre cele mai bune circuite de testare a anvelopelor din lume, Visul a devenit realitate.

Acesta a fost începutul carierei sale ca pilot de teste. În 1991, compania de anvelope avea nevoie de un nou șofer de teste pentru anvelopele pentru autoutilitare. Șoferul de teste de la acea vreme era aproape de pensionare. A fost un transfer treptat. "Din 1992 până în '95, am testat atât anvelope pentru autoturisme, cât și pentru camioane ușoare. În 1996, când colegul meu a plecat, l-am înlocuit în mod natural. Și m-am ocupat de testarea anvelopelor pentru autoutilitare până astăzi", zâmbește Alain. 
 

"Ceea ce îmi place cel mai mult, evident, este condusul. Modul în care conduci atunci când ești pilot de teste este diferit, deoarece trebuie să fii repetitiv și extrem de riguros în modul în care manevrezi." 


Pasiune pentru conducerea autoutilitarelor

Pentru cineva care, de când se știe, și-a dorit întotdeauna să fie pilot de teste, patruzeci de ani mai târziu, este încă la fel de pasionat. "Ceea ce îmi place cel mai mult, evident, este condusul. Modul în care conduci atunci când ești pilot de teste este diferit, deoarece trebuie să fii repetitiv și extrem de riguros în modul în care manevrezi. De exemplu, atunci când iei un viraj, trebuie să o faci în același mod cu toate anvelopele pe care le analizăm. Dacă creăm o diferență în modul în care conducem, în mod inevitabil va exista o diferență în rezultat." 

Când îl întrebăm ce teste subiective preferă, Alain răspunde fără ezitare că testele de condus pe zăpadă. "Majoritatea testelor subiective de manevrabilitate pe zăpadă pentru camioanele ușoare au loc, în fiecare iarnă, la Barcelonnette, în Alpes de Haute Provence." 
 

spoileddriver img1

De aproximativ 20 de ani, de la începutul lunii decembrie până la jumătatea lunii martie,
orășelul Jausier oferă echipelor Michelin un acces unic la un instrument incredibil, excepțional.


Un paradis alb și totodată un instrument remarcabil pentru echipele Michelin

Închideți ochii, vă vom duce acolo! Imaginați-vă un peisaj acoperit de zăpadă proaspătă, de un alb imaculat. Ascultați liniștea calmă și înăbușită... înainte de teste.

După 15 minute de mers cu mașina din sat, deschideți ochii și admirați acest circuit unic de pe drumul lui Napoleon: 10 kilometri de curbe strânse. Zece kilometri care urcă în serpentine până la pasul Col de la Bonette, 2715 metri în punctul său cel mai înalt. Cea mai înaltă șosea din Europa!

De aproximativ 20 de ani, de la începutul lunii decembrie până la jumătatea lunii martie - în funcție de an -, micul oraș Jausier oferă echipelor Michelin un acces unic la un instrument incredibil, excepțional (nu lipsesc superlativele pentru a-l descrie). 
 

"Testăm chiar și anvelopele de vară pe zăpadă pentru a vedea cum se comportă în condiții extreme..." 


"Acest drum este complet închis circulației pe timp de iarnă. Cu permisiunea prefecturii și a municipalității, am reușit să îl deschidem doar pentru testele noastre", explică Alain. "În fiecare iarnă, suntem ajutați de o echipă locală. Le-am pus la dispoziție vehicule precum un plug de zăpadă, o freză de zăpadă, o mașină de curățat zăpada etc. Aceste două persoane pregătesc zilnic circuitul și instalează o baracă pentru tehnicienii Michelin și piloții de teste... Mergem acolo pentru două-trei săptămâni, dar nu consecutiv. Nu putem lua o rezervă de anvelope pentru două-trei săptămâni.. Colegii noștri de la anvelope auto all-season merg și ei acolo. Noi lucrăm pe un sistem de planificare. Nu avem neapărat modele noi în fiecare iarnă, dar testăm modificările și îmbunătățirile..."

Este, de asemenea, o oportunitate de a invita clienții să vină și să încerce noile caracteristici în condiții extreme, așa cum am făcut pentru gama Agilis Crossclimate în urmă cu trei ani. Timp de 48 de ore, managerii de flote au venit și au împărtășit viața unor piloți de teste precum Alain. O experiență unică pentru clienți! 

"Testăm chiar și anvelopele de vară pe zăpadă pentru a le evalua performanțele în condiții extreme...", reamintește el. "Dar primul lucru pe care îl verific pe zăpadă și gheață este dacă autoutilitare pornește și dacă frânează." 

"Dacă într-o zi ești foarte răcit sau nu te simți în apele tale, nu te obosi să faci un test subiectiv. Vei simți lucruri, dar nu va fi neapărat realitatea."

Alain Degironde, pilot de testare subiectivă pentru anvelopele de autoutilitare, la Michelin   

     

spoileddriver img2

În toiul verii sau iarna pe zăpadă sau pe gheață, pilotul testează performanța anvelopelor în condiții extreme de trafic.


Concentrare maximă atunci când se testează o anvelopă 

O ultimă întrebare înainte de a ne despărți: ce anume caută Alain atunci când testează o anvelopă? "Îmi folosesc ochii, urechile și toți senzorii corpului pentru a analiza fiecare senzație și pentru a simți cea mai mică vibrație. Totul se rezumă la ceea ce simți. "Dacă într-o zi ești foarte răcit sau nu te simți în apele tale, nu te obosi să faci un test subiectiv. Vei simți lucruri, dar nu va fi neapărat realitatea."

Alain concluzionează: "Când fac un test subiectiv, mă rup complet. De exemplu, îmi închid telefonul. Sunt în bula mea. Nu vreau să fiu întrerupt, pentru că asta întrerupe analiza și s-ar putea să-mi scape anumite lucruri." 

 

Dacă doriți să aflați mai multe despre gama de anvelope Michelin Agilis pentru camioane ușoare:

  • Agilis CrossClimate: anvelopa noastră all-season pentru autoutilitare
  • Agilis Alpin: anvelopa noastră de iarnă pentru autoutilitare
  • Agilis 3: noua noastră anvelopă de vară pentru camioane ușoare.
SURSE

 *Interviu cu Alain Degironde, 20 septembrie 2021 

Utilizaţi o versiune veche a browserului web.

Utilizați un browser care nu este acceptat de acest website. Aceasta înseamnă că este posibil ca unele funcționalități să nu meargă. Acest lucru poate duce la comportamente ciudate atunci când navigați.

Utilizați sau actualizați/ instalați unul dintre următoarele browsere pentru a profita din plin de acest website.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+