post ontheroadwith online strategy herobanner

Strategia online de care are nevoia afacerea dumneavoastră

Publicat la data 1 septembrie 2021 - 5 minut(e) de lectură

Cam orice am vrea să facem, prima reacție este „Caută pe Google!“ ౼ și clienții noștri fac la fel. În „lumea hiperdigitalizată“ în care trăim, crearea unei prezențe online solide pentru afacerea dumneavoastră este esențială. Ne-am întâlnit cu trei proprietari de flote auto pentru a discuta despre strategia online: un grup mare cu 1 000 de angajați și două flote mici, cu mai puțin de 20 de angajați. Ne-au împărtășit experiențele lor și câteva sfaturi. Descărcați rezumatul de la sfârșitul articolului!
  

 

bloc titre description online strategy 1

 

Thierry Mazet* este Directorul General (CEO) al Grupului Mazet - o afacere de familie franceză, situată în Montelimar (regiunea Auvergne Rhône-Alpes), iar fiica sa, Deborah Mazet, este Directorul General (CEO) al agenției de comunicare L'Agence D. Agenția condusă de Deborah a ajutat compania Transport Mazet să își creeze strategia de comunicare cu abordare de tip „360 de grade“. 

 

Groupe Mazet este printre primele rezultate de căutare pentru camioane grele, ceea ce înseamnă că faceți o treabă extraordinară în crearea prezenței online! Care este cel mai bun sfat pe care îl puteți da?

Deborah Mazet: Fără îndoială, punctul de plecare este crearea unei strategii. În prezent, clienții își fac o idee foarte precisă despre fiecare furnizor de servicii, în funcție de reputația pe internet, așa că este esențial pentru noi să stabilim o strategie digitală clară, cu obiective precise. În ceea ce ne privește, ne-am propus să ne facem cunoscuți ౼ atât de potențialii clienți, cât și de angajați ౼ să ne promovăm serviciile și, mai ales, să ne arătăm valorile ca și companie.

 

Și ce valori sunt importante pentru dumneavoastră?

Thierry Mazet: Faptul că societatea este condusă de o familie spune multe despre noi, atât ca furnizor de servicii, cât și ca angajator. Încercăm să concentrăm prezența noastră online pe acest element, care reprezintă axa strategiei noastre de comunicare digitală ţintită. Astfel creăm relații cu clienții și cu angajații noștri.

 

Ne puteți spune care sunt diferitele elemente ale prezenței dumneavoastră online?

T.M.: În urmă cu aproximativ un an, am lansat cea de-a treia versiune a site-ului nostru ౼ prima a fost lansată când internetul a devenit o resursă generalizată, apoi l-am modernizat în urmă cu aproximativ 10 ani. Versiunea pe care o vedeți astăzi este rezultatul optim al unei revizuiri totale de marcă ౼ identitatea noastră vizuală, mesajele noastre și, bineînțeles, site-ul nostru. Suntem, de asemenea, activi pe LinkedIn și YouTube

De ce ați ales aceste rețele de socializare?

D.M.: Strategia noastră digitală este Business to Business (B2B), așa că este cel mai util să fim prezenți pe LinkedIn. Publicăm în mod regulat știri legate de industria transporturilor sau despre propria noastră activitate. De exemplu, am distribuit recent o serie de scurte documentare despre compania noastră, produse de France 3, un post național de televiziune. De asemenea, îi încurajăm pe angajații noștri să posteze știri despre Grup sau despre propriile activități profesionale. Pagina noastră de YouTube conține videoclipul de prezentare a firmei noastre și unul care prezintă o parte dintre angajații noștri, ceea ce este o resursă excelentă de recrutare

 

Am menționat anterior că Groupe Mazet este extrem de bine poziționat în rezultatele de căutare pe Google. Cum ați reușit acest lucru?

T.M.: Am configurat fișe Google My Business, care îi ajută pe clienți să ne găsească cu ușurință, redirecționând și către site-ul web. Back office-ul nostru gestionează un proces extins de SEO (Search Engine Optimization)** pentru site-ul web și se concentrează pe integrarea diferitelor cuvinte cheie pentru a ne îmbunătăți poziția în motoarele de căutare. Publicarea mai multor articole de presă pe site-ul nostru web ajută, de asemenea, la SEO. Este un proces continuu, pe care îl îmbunătățim în mod constant. În prezent, nu facem niciun fel de SEO plătit

 

Aveți vreun sfat de expert pentru companiile aflate la început de drum?

D.M.: Una dintre cele mai mari greșeli pe care le fac oamenii online este să posteze doar de dragul postării. Este important să vă concentrați pe calitate, nu pe cantitate. Acest criteriu se referă la locul în care postați, dar și când și ce postați. Noi ne concentrăm în mod special pe LinkedIn și YouTube, publicând știri pe care le considerăm relevante pentru noi și pentru clienții noștri. Scopul este să fii prezent, dar și să aduci ceva original. Principalul este să fim consecvenți cu valorile noastre și, mai presus de toate, să respectăm identitatea generală a Grupului

 

SURSE

*Thierry și Deborah Mazet, intervievați la 26 mai 2021.
** SEO este procesul de îmbunătățire a calității și a cantității de trafic generat de motoarele de căutare către un site  sau o pagină web.

 

 

 

arrow highlight yellow

Cartea de identitate a Grupului Mazet

Sediul central: Montelimar (Auvergne – Rhône-Alpes region – France)

Înființare: 1923

1 200 de vehicule înmatriculate

1,000 de angajați

www.mazet.com

 

 

Volker Knorr runs the german company Knorr Transporte with his father - Michelin for My Business.

post ontheroadwith online strategy title2 v2

 

Knorr Transporte este o mică întreprindere germană de familie care se ocupă de transportul molozului și materialelor de construcții. Conducerea companiei este asigurată de Volker Knorr împreună cu tatăl său. Interviul nostru s-a desfășurat chiar în camionul său, în drum spre un client!

 

Credeți că strategia de marketing digital este esențială pentru dezvoltarea unei afaceri?

Da! Publicitatea este de bază. „Faci publicitate sau nu exiști“, pur și simplu. Mai înainte, Knorr Transporte cumpăra spațiu publicitar în ziarele locale, dar această strategie nu mai este relevantă.  Acum lucrăm cu o agenție de comunicare pentru a ne crea strategia de marketing digital.

 

Care este obiectivul dumneavoastră principal?

Obiectivul principal al prezenței noastre online este să atragem noi clienți și să comunicăm despre serviciile noastre.

 

Apropo de prezența online, sunteți prezenți pe rețelele de socializare?

Da, în principal pe Facebook. Nu cred că Twitter și Instagram sunt cu adevărat relevante. Nici LinkedIn, cunoscută drept cea mai populară platformă de social media B2B, nu este potrivită pentru noi

 

Și cum folosiți Facebook?

Nu avem publicitate plătită, în schimb ne prezentăm compania, postăm imagini etc. Unele dintre videoclipurile noastre atrag până la 70 000-80 000 de vizualizări! Suntem obișnuiți să avem chiar și peste 100 000 de vizualizări.

 

Puteți să ne spuneți cum atrageți potențialii clienți pe site-ul dumneavoastră? (SEA** - SEO?)  

SEA (Search Engine Advertising)** și SEO sunt, desigur, o parte importantă a strategiei noastre digitale. Cu toate acestea, acest proces este gestionat în întregime de agenția noastră de comunicare. Indicatorii de performanţă sunt monitorizaţi prin Google Analytics, iar cifrele cheie sunt analizate în mod regulat de un expert din cadrul agenției.

 

Ne-ați putea dezvălui bugetul anual pentru strategia dumneavoastră online?

Costurile anuale totale pentru prezența online a companiei sunt de aproximativ 3 000 EUR (publicitate Google, întreținerea site-ului web etc.).

 

Ne puteți da câteva recomandări cheie?

Învățăm în mod constant din greșelile noastre. De exemplu, comunicarea excesivă despre afacerea dumneavoastră trebuie evitată. Nu trebuie să uitați că și concurenții vă monitorizează activitatea online. Asta înseamnă că nu trebuie să menționezi numele clienților sau să publicați informații detaliate decât după ce se încheie un contract. Dar efectele pozitive sunt mai mari decât cele negative!

 

SURSE

*Volker Knorr, intervievat ȋn mai 2021.
**SEA este procesul de a face publicitate direct pe Google și pe alte motoare de căutare similare. Este cunoscută și sub denumirea de Pay-per-click.

  

 

 

arrow highlight yellow

Cartea de identitate a companiei KNORR-TRANSPORTE

Sediul central: Karlstadt (Bavaria – Germany)

Înființare: 1949

Domeniu de activitate: Camioane pentru silozuri de ciment și camioane basculante

8 camioane

10 angajați

https://www.knorr-transporte.de/

 

 

bloc titre description online strategy 2

 

Stéphane Fallot gestionează o flotă de 16 camioane. Este proprietarul societății FAST din Montpellier (sudul Franței). El ne spune de ce nu are încă un site web și, în schimb, are o pagină de Facebook cu aproape 14 000 de urmăritori.

 

Când v-ați lansat pagina de Facebook?

Am creat contul de Facebook pentru FAST în urmă cu cinci ani. Postez mai ales imagini cu camioane. Nu are niciun scop comercial. Este mai mult un instrument de socializare, pentru a împărtăși pasiunea mea pentru camioane cu o întreagă comunitate de pasionați de camioane. De exemplu, o singură postare a generat 240 000 de aprecieri. Eu sunt managerul comunității și petrec aproximativ 5-6 ore pe lună, postez imagini o dată la două zile.

 

Folosiți și alte rețele sociale pentru afacerea dumneavoastră?

Nu, deloc. Am un cont personal pe LinkedIn. În timpul primei izolări colective de anul trecut, am postat frecvent și am apreciat foarte mult solidaritatea online.

 

De ce ați ales să nu vă creați un site web?

Consider că site-urile web îți limitează opțiunile. Lucrez într-o industrie în care digitalizarea a mers mai greu și cred că mulți nu sunt încă pregătiți pentru această transformare ౼ chiar dacă suntem foarte conectați. Comunicăm foarte mult cu ajutorul telefoanelor mobile. Aștept cu nerăbdare progresele viitoare. Îmi dau seama că lucrurile se accelerează.

 

Cum vă dezvoltați afacerea?

O mare parte din afacerile noastre se bazează pe recomandările directe de la om la om. Deocamdată, îmi este suficient.


 

SURSE

*Stéphane Fallot, intervievat la 31 mai 2021.

 

 

  

arrow highlight yellow

Cartea de identitate a companiei FAST-TRANSPORTE

Sediul central: Montpellier – regiunea Occitanie – Franța

Înființare: 2006

Domeniu de activitate: transport frigorific

16 camioane

20 șoferi

Pagina de Facebook: https://www.facebook.com/FAST-1291588937541474

 

 

 

5 SFATURI PENTRU A CREȘTE VIZIBILITATEA ONLINE A COMPANIEI DUMNEAVOASTRĂ

 

 

Creșterea notorietății mărcii și a vizibilității online este esențială pentru strategia dumneavoastră de marketing. Deși necesită timp și efort, nu aveți nevoie de un buget mare pentru a vă dezvolta brandul digital.

 

michelin site blocs texte astuces

 

Creați-vă gratuit propriul site web

Un site web reprezintă identitatea online a afacerii dumneavoastră. Clienții se așteaptă să aveți o prezență digitală, unde pot găsi informații despre societatea dumneavoastră, serviciile oferite, valorile promovate și chiar oferte de muncă.

În zilele noastre, vă puteți crea rapid un site web folosind instrumente precum Webflow sau mai tradiționalul WordPress. Ambele au template-uri utile și pot fi personalizate în funcție de nevoile afacerii dumneavoastră.

 

michelin site blocs texte astuces2 ro

 

Nu neglijați referențierea organică (SEO)

Referențierea organică este esențială dacă doriți să vă creșteți vizibilitatea în motoarele de căutare. Această vizibilitate va atrage trafic către site-ul web al companiei dumneavoastră. Dacă publicați regulat informații pe site-ul dumneavoastră, Google va parcurge și va indexa noul conținut.

 

michelin site blocs texte astuces3 ro

 

Utilizați instrumentele SEO

Instrumentele SEO simplifică și facilitează gestionarea și monitorizarea clasamentului dumneavoastră în motoarele de căutare. Pentru a vă asigura că site-ul dumneavoastră este atât accesibil la căutare, cât și optimizat, puteți începe cu versiunile gratuite ale SEMrush sau Moz.

 

michelin site blocs texte astuces4 ro

 

Publicați și partajați în mod regulat

Nu trebuie să fiți jurnalist pentru a publica și a posta în mod regulat informații despre compania dumneavoastră sau domeniul în care activați. După cum spune proverbul, „o imagine valorează cât o mie de cuvinte“... așa că, pur și simplu, distribuiți o fotografie! Publicarea regulată de conținut creează legături către diferite pagini de pe site-ul dumneavoastră web, evitând paginile „fără ieșire“. Poate fi o modalitate potrivită de a promova paginile care se luptă să se claseze în motoarele de căutare.

 

michelin site blocs texte astuces5 ro

 

Alegeți platformele potrivite de social media

Cea mai mare greșeală de strategie social media pe care o fac adesea proprietarii de afaceri mici este să creeze conturi pe toate platformele de social media deodată. Nu vă pierdeți timpul! În schimb, începeți direct cu LinkedIn, cunoscută ca fiind rețeaua socială profesională numărul unu, cu 310 milioane de utilizatori activi lunar.

 

Utilizaţi o versiune veche a browserului web.

Utilizați un browser care nu este acceptat de acest website. Aceasta înseamnă că este posibil ca unele funcționalități să nu meargă. Acest lucru poate duce la comportamente ciudate atunci când navigați.

Utilizați sau actualizați/ instalați unul dintre următoarele browsere pentru a profita din plin de acest website.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+