post spotlight hydrogen herobanner
Produsul pe care îl vinde Daniel Keller, Director Operaţional la Hyundai Hydrogen Mobility AG nu este un simplu camion, ci ideea unui viitor durabil pentru industria camioanelor de mare tonaj. Hyundai a marcat o premieră mondială: lansarea, în Elveția, a primului camion de mare tonaj pe bază de hidrogen, produs în serie, împreună cu infrastructura care să sprijine această lansare. Astăzi, Daniel vrea ca mesajul să fie auzit în întreaga lume: Viitorul înseamnă zero emisii. Viitorul înseamnă hidrogen.
post spotlight hydrogen daniel keller
Daniel Keller, Director Operaţional (COO) la Hyundai Hydrogen Mobility AG din Elveția
Ce este energia pe bază de hidrogen și cum funcționează concret?
Daniel Keller: Cu ajutorul electricității, atomii din apă sunt descompuși pentru a extrage două părți de hidrogen și una de oxigen pur. Hidrogenul este comprimat, stocat și apoi generează energie electrică în cadrul celulei de combustie care alimentează camionul. Celula de combustie reprezintă de fapt nucleul tehnologiei sau, cum îmi place să o numesc, „sosul minune“. Aceasta ne permite să utilizăm hidrogenul ecologic, care este produs în întregime din energie regenerabilă, și să creăm un sistem de transport fără emisii de carbon. Astfel, pe țeava de eșapament ies doar vapori de apă ౼ care sunt atât de curați, încât se pot bea!
Pare fantastic să conduci o flotă auto cu zero emisii! De ce nu folosește toată lumea această tehnologie?
D.K.: Marea provocare este că nu putem să ne limităm la vânzarea camioanelor pe bază de hidrogen ౼ trebuie să creăm o întreagă infrastructură. În primul rând, trebuie să producem hidrogen ecologic, apoi să îl distribuim la stațiile de alimentare cu hidrogen unde camioanele de mare tonaj pot face plinul. Dar spuneți-mi, câte camioane pe hidrogen ați văzut până acum? La fel ca majoritatea oamenilor, probabil zero.
Așadar, este ca vechea dilemă cu oul și găina. Să începem să construim o rețea de stații de alimentare înainte de a vinde camioane pe bază de hidrogen? Sau să începem să distribuim camioane pe bază de hidrogen înainte de a avea puncte de alimentare? În Elveția, construim o infrastructură a energiei pe bază de hidrogen. Am început în urmă cu un an, cu o singură stație oficială de alimentare; astăzi avem șapte sau opt ౼ numărul crește la fiecare două săptămâni. Acum, că avem camioanele, este logic să construim stații de alimentare, iar acum, că avem stații de alimentare, putem vinde camioane. Totul se potrivește ca un mare puzzle.
„În fiecare zi învățăm ceva nou și facem ceva pentru prima dată, la fel ca și partenerii noștri“
Daniel Keller, COO - Director Operaţional la Hyundai Hydrogen Mobility AG
De ce ați decis să lansați produsul pilot în Elveția?
D.K.: În 2001, Elveția a pus în aplicare o taxă pe emisiile de CO2, calculată în funcție de greutatea camionului și de numărul de kilometri parcurși. Vehiculele pe bază de hidrogen sunt scutite de această taxă, așa că, din punct de vedere al costurilor, implementarea infrastructurii noastre în Elveția a avut sens, oferindu-ne un avantaj de preț față de motoarele diesel. Trebuie să începi din zona ideală. Acum, că am demonstrat că sistemul funcționează, îl putem implementa și pe alte piețe europene. Vrem să schimbăm modul în care se desfășoară transportul cu vehicule grele în lume și nu vom limita la Elveția.
Pare un obiectiv măreț ౼ este realizabil?
D.K.: Permiteți-mi câteva explicații însoțite de cifre. Dacă doriți să gestionați un sistem de stații de alimentare cu hidrogen în mod economic, aveți nevoie de 700 de mașini care să facă plinul în mod regulat. În toată Elveția nu există nici măcar 700 de vehicule pe bază de hidrogen! Dar, dacă camioanele de mare tonaj ar alimenta la aceeași stație, ar fi nevoie doar de 15 camioane care să alimenteze în mod regulat. După cum vedeți, camioanele pot deschide calea către soluții generalizate de mobilitate pe bază de hidrogen!
Dar toate acestea necesită timp, deoarece pornim de la zero. În fiecare zi învățăm ceva nou și facem ceva nou prima dată. Ne bazăm pe partenerii noștri din cadrul ecosistemului și lucrăm zilnic în strânsă colaborare cu ei.
Luând în considerare aceste aspecte, când va deveni, realist vorbind, achiziționarea unui camion pe hidrogen o opțiune serioasă pentru proprietarul unei flote auto de nivel mediu?
D.K.: În momentul de față, pentru proprietarul unei flote auto de nivel mediu din Elveția, acest lucru este deja o opțiune fiabilă, deoarece infrastructura este deja în funcțiune. În alte țări, trebuie construită infrastructura. Cel mai probabil, flotele mari vor fi pionierii schimbării, apoi companiile mici vor intra în joc în următorii doi ani. Nu va fi ceva ca un big bang și deodată BUM! întreaga industrie să funcționeze 100% cu hidrogen. Va fi nevoie de cel puțin 10 ani pentru o transformare completă. Nu putem trece cu vederea nici aspectul financiar. Bineînțeles că toată lumea adoră să fie ecologică, dar, când facem bilanțul, aceste progrese trebuie să aibă sens din punct de vedere economic. Va trebui să vindem în mod strategic 30-100 de camioane într-o anumită zonă pentru a crea o premisă de afaceri fiabilă pentru a construi sistemul de stații de alimentare cu hidrogen și întreaga infrastructură. Rețelele trebuie să fie construite în avans, în strânsă colaborare cu toate părțile interesate, pentru a putea proiecta viitorul mobilității pe bază de hidrogen ౼ astfel încât rețeaua actuală să poată fi utilizată și de concurenții noștri. Iată cât de mult credem în viitorul hidrogenului.
*Toate cifrele și valorile indicate provin dintr-un interviu acordat de Daniel Keller, COO la Hyundai Trucks, la 4 mai 2021.
bloc titre hydrogène
hydrogen table 1
post spotlight hydrogen highlight
Gama MICHELIN X® MULTI ENERGY™ este soluția optimă pentru camioanele electrice.
Aveți nevoie de anvelope pentru a vă optimiza vehiculul și a obține un echilibru remarcabil între Eficiență energetică / Longevitate la cupluri mari / Aderență?
Acum, cu MICHELIN X® Multi Energy Z & D, visul vehiculelor electrice cu celule de combustie va deveni realitate mai ușor ca oricând:
- Rezistență îmbunătățită la rulare - 0,7 kg/t (-11%) vs X Multi pe capul tractor
- Kilometraj excepțional
- Anduranță sporită a carcasei
- Aderență în toate anotimpurile: Marcaj 3PMSF
gettyimages 930571046
car going fast on a road by night