wave5 difference tyres header
Indiferent dacă sunteți la volanul unui camion sau al unei autoutilitare, deseori folosiți același drum. Dar folosiți aceleași anvelope? Am analizat asemănările și diferențele dintre anvelopele de camion și cele de autoutilitară. Care sunt rezultatele? S-ar putea să fiți surprins!
Iată ce ne explică Ana Gonzalez, Manager regional de marketing de produs pentru camioane de la Michelin Europa și Sophie Mazelier-Gaillochet, Manager regional de marketing de produs pentru autoutilitare de la Michelin Europa.
wave5 difference tyres img1
Ana Gonzalez, Manager regional de marketing de produs pentru camioane de la Michelin Europa și Sophie Mazelier-Gaillochet, Manager regional de marketing de produs pentru autoutilitare de la Michelin Europa.
Diferențele dintre anvelopele pentru camioane și cele pentru autoutilitare
1 – Segmentarea produselor
Segmentarea produselor urmărește să acopere toate nevoile utilizatorilor de camioane și autoutilitare.
medium truck picto
În prezent, gama de utilizări este mult mai largă pentru camioane. „Michelin oferă 12 game de anvelope de camion, pentru utilizări diferite (de la autostrăzi la drumuri neamenajate) și nevoi diferite (potențial kilometric ridicat, eficiență energetică, construcție robustă), deoarece clienții pot avea nevoi diferite pentru aceeași utilizare“, spune Ana Gonzalez.
van picto
Michelin are 4 game pentru autoutilitare. Acestea sunt în general concepute pentru utilizări multifuncționale, pentru a satisface o gamă largă de nevoi și așteptări, printre care potenșial kilometric, construcție robustă, siguranță și mobilitate durabilă (a se vedea tabelul de mai jos).
Michelin oferă 12 game de anvelope de camion, pentru utilizări diferite (de la autostrăzi la drumuri neamenajate) și nevoi diferite (potențial kilometric ridicat, eficiență energetică, construcție robustă), deoarece clienții pot avea nevoi diferite pentru aceeași utilizare
2 – Configurațiile vehiculelor și oferta de produse
Scopul este de a găsi cel mai bun produs pentru configurația vehiculului dumneavoastră, indiferent dacă este vorba de un camion sau de o autoutilitară.
picto SMALL medium truck
Având în vedere varietatea incredibilă de activități care implică utilizarea camioanelor, există mai multe configurații diferite de vehicule care necesită diferite distribuții ale sarcinii utile (până la 10 tone pe axă): camioane cu cadru rigid, remorci de tractor, cadru rigid / remorci și chiar încărcături supradimensionate. Deoarece diferitele osii (direcție, tracțiune, remorcă) au sarcini diferite, pentru fiecare osie sunt disponibile anvelope diferite. De exemplu, anvelopele cu mai multe canale pe banda de rulare asigură tracțiunea de care are nevoie puntea motoare.
picto SMALL van
Există doar două tipuri de configurație pentru autoutilitare, cu un număr maxim de 6 anvelope care pot transporta până la 3,5 tone pe fiecare osie.
tyre truck stock person
Dimensiunile anvelopei Michelin
Autoutilitare: între 14”și 17”
Camioane: între 17,5” și 22,5”
3 – Strategia multi-viață
Strategia multi-viață este unică pentru anvelopele de camioane. Aceasta este deosebit de populară în țări precum Franța, Spania, Italia, Regatul Unit și Germania și reprezintă prelungirea duratei de viață a unei anvelope prin reșaparea sau recanelarea acesteia
Reșaparea, serviciu pe care Michelin îl asigură încă din 1923, înseamnă refolosirea carcasei și înlocuirea benzii de rulare uzate cu una nouă.
Recanelarea înseamnă sculptarea cauciucului de pe benzii de rulare, pentru a da o nouă adâncime profilului, menținând aderența mai mult timp.
Aceste soluții sunt ideale pentru flotele care doresc să optimizeze costurile de operare și să își reducă amprenta de mediu
4 – Marcaj 3PMSF
picto SMALL medium truck
Majoritatea anvelopelor pentru camioane au marcajul 3PMSF (three Peak Mountain Snow Flake) având în vedere cererea crescută (reglementări, subvenții, asigurări etc. în anumite țări europene). Marcajul 3PMSF garantează că anvelopa oferă cel puțin un nivel minim de aderență pe zăpadă tasată, certificare obținută în cadrul unei testări reglementare.
(Pentru sezonul rece, unele țări europene prevăd prin lege obligația echipării cu anvelope marcate 3PMSF pe puntea motoare și directoare și anvelope 3PMSF sau M+S pe osia remorcii).
picto SMALL van
Pentru autoutilitare, marcajul 3PMSF este rezervat pentru utilizarea în toate anotimpurile și pe timp de iarnă (3 din cele 4 game Michelin).
wave5 difference tyres img2
Asemănările dintre anvelopele pentru camioane și cele pentru autoutilitare
1 – Anvelopele sunt dezvoltate cu și pentru orice profil de utilizator
De decenii întregi, atât pentru anvelopele de camioane, cât și de autoutilitare, Michelin consultă clienții cât mai mult posibil, culegând feedback de pe teren, organizând întâlniri, interviuri individuale, dezbateri locale, sondaje și multe altele pentru a permite clienților, producătorilor și distribuitorilor să participe la proiectarea și dezvoltarea unor anvelope care să răspundă pe deplin așteptărilor și nevoilor de ultimă oră ale acestora. Acest proces a condus la apariția unor soluții personalizate, inclusiv benzi de rulare rezistente la deteriorări pentru camioanele care sunt utilizate în principal pe șosea, dar care trebuie să circule și pe drumuri neamenajate, flancuri întărite pentru autoutilitare din medii majoritar urbane și benzi de rulare cu caneluri și striuri largi pentru condiții de iarnă severe.
2 – Piața anvelopelor este în continuă dezvoltare
Din 2015, piața de anvelope pentru camioane și autoutilitare înregistrează o creștere constantă, atingând cel mai înalt nivel de până acum în 2021.
picto SMALL medium truck
+13% față de 2020 (cu excepția Rusiei)*.
picto SMALL van
+19,2 % pe parcursul anului 2020*
3 – Transformările merg în direcția unei tranziții ecologice
„Vehiculele electrice pe baterii, vehiculele pe bază de hidrogen... combustibilii alternativi sunt în plină expansiune, în special în zonele urbane. Ponderea combustibililor alternativi în flotele de autobuze este în creștere, dar în sectorul transportului de mărfuri, trecerea la combustibili alternativi este impulsionată de proprietarii flotelor de furgonete, în special pentru livrările pe ultimul kilometru“, spune Sophie Mazelier-Gaillochet.
Michelin a luat în considerare această transformare. Scopul: crearea unor oferte adaptate pentru aceste tipuri de vehicule.
4 – Așteptările utilizatorilor sunt foarte asemănătoare
Așteptări majore pentru anvelope, clienți de camioane vs. clienți de furgonete
Așteptările principale variază de la un client la altul. Cu toate acestea, putem găsi clienți de furgonete și clienți de camioane cu exact aceeași nevoie de bază:
- Kilometraj / cost pe kilometru
- Mobilitate multi-anotimp / până la ultimul mm
- Robustețe la utilizare (carcase, flancuri, banda de rulare, multi-viață etc.)
- Cost total de proprietate (TCO) / Eficiență energetică
- Mobilitate sustenabilă
- Siguranță
ÎN PRACTICĂ
1 - Stabiliți modul în care va fi utilizată anvelopa (traseu lung, regional, urban, pe șosea, pe drum neamenajat, în condiții de iarnă severă etc.)
2 - Definiți nevoia sau așteptarea principală pentru anvelopă (potențial kilometric ridicat, eficiență energetică, robustețe).
3 - Alegeți banda de rulare potrivită pe baza dimensiunii/poziției anvelopei, a utilizării și a așteptării principale.
4 - Optimizați întreținerea anvelopelor pentru autoutilitare urmând sfaturile practice primite de la cei doi experți Michelin
quotation right white
IDEI DE URMAT
1- Aplicați strategia multi-viață la anvelopele de camion
Reșapați, recanelați: „Protejați și planeta, și portofelul! “
Cu MICHELIN Regenion© (benzi de rulare cu autoregenerare), utilizați anvelopa și cauciucul până la ultimul milimetru și economisiți!
2- Acordați importanță etichetării UE
De la 1 mai 2021, noul sistem de etichetare UE pentru anvelopele de camion vă ajută să luați decizii mai bune cu privire la anvelope, cu ajutorul unor etichete cu informații mai detaliate și mai vizibile.
Interviu cu Ana Gonzalez și Sophie Mazelier-Gaillochet la aprilie 2022
*ETRMA – 2021
gettyimages 930571046
car going fast on a road by night