retreadingtyres header

Reșaparea anvelopelor de camion: diferența dintre ficțiune și realitate

Publicat la data 1 iulie 2022 - 5 minut(e) de lectură

Haideți să spulberăm toate ideile greșite despre reșapare, odată pentru totdeauna. Aflați de ce această operație a devenit nu numai o realitate economică, ci și o realitate ecologică pentru firmele de transport, inclusiv pentru flotele mici. David Cardoso*, Manager de categorie produs pentru reșapare la Michelin**, ne spune mai multe pe această temă.
 

retreadingtyres portrait

David Cardoso Manager de categorie produs – Reșapare pentru camioane și autobuze – EMEA** la Michelin

 

Anvelopele de camion reșapate asigură economii concrete

ADEVĂRAT – În medie, o anvelopă reșapată costă cu 40%*** mai puțin decât o anvelopă nouă, chiar dacă de multe ori conține aceiași compuși de cauciuc și aceleași tehnologii și păstrează nivelurile de performanță ale unei anvelope noi.

Carcasele de anvelope MICHELIN sunt proiectate de la început pentru a fi reșapate și chiar de mai multe ori pentru anumite tipuri de utilizare

Anvelopele de camion reșapate sunt mai puțin fiabile

FALS – Reșaparea constă în înlocuirea benzii de rulare a unei anvelope uzate cu una nouă. Dacă operațiunea este efectuată de specialiști, pe o carcasă de bună calitate, anvelopa reșapată oferă performanțe comparabile cu cele ale unei anvelope noi în ceea ce privește siguranța, robustețea, eficiența și kilometrajul.

Și totuși, multă vreme, unele persoane au asociat benzile de rulare abandonate pe marginea drumurilor exclusiv cu anvelopele reșapate. Această percepție este greșită, dar a contribuit la perpetuarea acestei idei false.

O anvelopă poate fi reșapată până la trei ori, în funcție de carcasă și de tipul de utilizare a anvelopei

ADEVĂRAT – După ce banda de rulare a fost uzată, numărul de reșapări depinde de starea carcasei și, în special, de potențialul acesteia. Anvelopele utilizate pentru aplicațiile Works pot fi reșapate de două ori cu MICHELIN Remix sau chiar de trei ori cu RECAMIC sau Laurent Retread. Din punct de vedere tehnic, carcasa nu se învârte de multe ori. Acest lucru nu este valabil pentru transportul pe distanțe lungi, unde se aplică mai puțin cuplul motor sau frânarea. Pentru acest tip de operațiune, anvelopa va fi, în general, reșapată o singură dată, dar va putea parcurge până la un milion de kilometri***!

Carcasa anvelopei nu are nicio influență asupra reșapării

FALS – Este un element esențial. Pentru o reșapare de calitate, aveți nevoie de o carcasă robustă. Un suport excelent, combinat cu priceperea specialiștilor, asigură o anvelopă reșapată cu performanțe excelente.

Carcasele de înaltă calitate pot fi reșapate pe toată durata lor de viață, până când ating limita legală (de exemplu, 10 ani în Marea Britanie). 

Reșaparea nu este potrivită pentru flotele mici de camioane

FALS - Reșaparea este potrivită pentru flote de toate dimensiunile! De asemenea, oferă trei beneficii deloc neglijabile pentru bugetul dedicat anvelopelor, și anume prețul, kilometrajul și utilizarea flexibilă. Reșaparea este bună pentru mediu, deoarece valorifică la maxim materiile prime și reduce cantitatea de deșeuri care trebuie reciclate.

Michelin a fost un pionier în domeniul reșapării

ADEVĂRAT – Michelin este un actor important în domeniul reșapării, cu peste 60 de ani de expertiză, pe lângă oferta sa de anvelope noi. Echipele specializate în reșapare colaborează îndeaproape cu echipele specializate în anvelope noi, încă de la începutul proiectului. În medie, reșaparea reprezintă o economie de 70% din materiile prime în comparație cu o anvelopă nouă***.


Trei motive întemeiate pentru a reșapa anvelopele

    

ro three good reasons to retread tyres


Cele trei mărci de anvelope reșapate ale Grupului Michelin
 

retreadingtyres brand1

Michelin REMIX® (la nivel european) - Premium

  • Reșapare exclusiv pe carcase Michelin.
  • Menține performanțele anvelopelor MICHELIN noi (siguranță, robustețe, eficiență, kilometraj etc.).


retreadingtyres brand2

Michelin RECAMIC (la nivel mondial)

  • Benzi de rulare fabricate în Franța, într-una din uzinele Grupului MICHELIN.
  • Vândute partenerilor care dispun de ateliere de reșapare.
  • Nu se aplică anumitor carcase în exclusivitate
  • Îndrumare și asistență tehnică din partea experților MICHELIN


retreadingtyres brand3

Laurent RETREAD (în principal Franța / Germania / Elveția / Benelux și Spania)

  • Reșapare locală în uzina Avalon din Franța (regiunea Bourgogne- Franche Comté).
  • Nu se aplică anumitor carcase în exclusivitate


Surse

* Interviu cu David Cardoso la 29 octombrie 2021
**Zonele Europa, Orientul Mijlociu și Africa
***Toate cifrele menționate în acest articol provin din raportul francez Michelin:
 „Pour en finir avec les idées reçues sur le recreusage et le rechapage (Eliminarea ideilor preconcepute despre
recanelare și reșapare)“. 

Utilizaţi o versiune veche a browserului web.

Utilizați un browser care nu este acceptat de acest website. Aceasta înseamnă că este posibil ca unele funcționalități să nu meargă. Acest lucru poate duce la comportamente ciudate atunci când navigați.

Utilizați sau actualizați/ instalați unul dintre următoarele browsere pentru a profita din plin de acest website.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+