mfp eb nouvelle reglementation pl header 1

Etichetarea europeană a anvelopelor de camion

Tot ce trebuie să știți despre etichetarea europeană a anvelopelor de camion

Alegerea anvelopelor potrivite pentru camioanele dvs. nu este întotdeauna un lucru ușor; specificitățile afacerii dvs. și modul ȋn care le veţi utiliza trebuie să fie în centrul deciziei dvs. În plus, pe lȃngă alegerea gamelor și a profilurilor, trebuie să luaţi ȋn considerare şi alte criterii de performanţă, cum ar fi longevitatea, siguranța și eficiența energetică, pentru a alege anvelopele care corespund cel mai bine nevoilor dvs. Din 2012, Comisia Europeană a furnizat un instrument de clasificare a anvelopelor care permite utilizatorilor profesioniști să obțină informații privind eficacitatea energetică, nivelul sonor și aderența pe drum umed a anvelopelor.

De la 1 mai 2021, modificările aduse acestei clasificări o vor face mai completă și vizibilă pentru a vă ajuta mai bine să alegeți.

Citind acest ghid, veți afla totul despre aceste modificări și ce ȋnseamnă pentru dvs. în momentul alegerii anvelopelor pentru flota de vehicule.

Un indicator de eficiență a anvelopelor de camion

Sistemul european de clasificare a anvelopelor are ca prim obiectiv să vă dea informații transparente privind performanțele anvelopei bazăndu-se pe trei criterii principale, măsurate la anvelope noi.

Rezistența la rulare

1 pictos entoures

Performața la frânare pe sol umed

3 pictos entoures

Nivelul sonor extern

2 pictos entoures

Poziția unei anvelope pe aceste trei scări de măsură vă permite să beneficiați de informații concrete privind energia, siguranța și performanța sonoră și, prin urmare, să faceți comparații în cunoștință de cauză la momentul achiziției.

O anvelopă cu un rating bun vă va permite să vă reduceți consumul de carburant și, deci, să faceți economii (cu un articol ce reprezintă între 20 și 25 % din structura de cost a unei companii de transport) asigurând în același timp un nivel de siguranță și confort ridicat. Oferă, deci, un compromis bun între acești trei parametri.

Citiți cu atenție clasificarea europeană a anvelopelor

Ce se schimbă de la 1 mai 2021 :

  • Referitor la informațiile menționate pe etichetă, prima modificare se referă la rezistența la rulare și la caracteristicile de frânare pe drum umed. Clasele F și G dispar pentru a fi integrate în clasa E, cea mai puțin performantă.
  • Scara de măsură a zgomotului nu va mai fi reprezentată prin unde, ci prin litere de la A la C. Valoarea în decibeli este în continuare menționată.
  • În plus de această modificare, apare un indicator suplimentar, dacă anvelopa este adecvată pentru condiţii de iarnă severă: logo-ul 3PMSF care caracterizează anvelopele de iarnă concepute special pentru a garanta o aderență și o mobilitate suficientă pentru a circula în condiții de iarnă.
  • Informațiile de etichetare vor fi mai accesibile pentru consumatorul final în momentul achiziției și vor fi susținute de o bază de date care este publică şi care furnizează și mai multe informații tehnice.

mfp eb nouvelle reglementation pl header etiquetage europeen v1

1 & 2 - Indicatorii “rezistență la rulare” și “frânare pe drum umed” sunt exprimate pe o scară de la A la E.

3 - Nivelul sonor extern este evaluat în decibeli și clasat pe trei scări (A, B, C).

4 - Logo-ul “3PMSF” este dispus alături de indicatorul de zgomot atunci când anvelopele sunt eligibile.

5 - Un QR cod asociat unei baze de date europene (EPREL) furnizează toate informațiile privind etichetarea precum și o fișă informativă detaliată care cuprinde informații tehnice suplimentare privind anvelopa ca indicele său de încărcare și de viteză în montare simplă sau dublă la nevoie. Veți găsi, de asemenea, această fișă informativă pe toate paginile.

Unde se poate consulta eticheta europeană a unei anvelope?

Vă încurajăm să consultați aceste informații înainte de a alege.

Eticheta europeană va fi accesibilă :

  • pe paginile de produs ale anvelopelor noastre de camion pe acest site
  • în cataloage și alte documentații comerciale care prezintă oferta noastră de anvelope de camion
  • pe uneltele noastre digitale de luare de comenzi (accesibile doar revânzătorilor noștri și clienților noștri utilizatori direcți)
  • pe siturile e-comerț care vând online anvelopele noastre de camion

Și, în final, informațiile de clasificare vor fi, de asemenea, imprimate pe factura dvs. de achiziție (acest lucru intrând în atribuțiile revânzătorilor dvs.)

De ce aceste modificări?

Modificarea etichetării anvelopelor care va avea loc de la 1 mai 2021 întărește dorința Comisiei Europene de a merge și mai departe în materie de siguranță rutieră și de reducere a emisiilor de CO2..

Diferențele de performanță de luat în considerare

Eficacitatea energetică a anvelopei

1 pictos entoures

Anvelopa consumă între 20 şi 30 % energie. Rezistența sa la rulare varianză de la o anvelopă la alta. Alegerea anvelopei poate avea, deci, un impact semnificativ asupra consumului de carburant al unui vehicul. Camionul echipat cu anvelope de grad C va consuma în jur de 0,6 litri maim ult la 100 km față de un camion echipat cu anvelope de grad B. Acest lucru echivalează cu o economie de aproximativ 800 de euro la 100.000 de km parcurși(1).

Nu trebuie să uităm nici faptul că e posibil să se realizeze economii de carburant prin verificarea în mod regulat a presiunii anvelopelor și prin formarea şoferilor in ceea ce ţine de condusul eficient din punct de vedere energetic.

04 a b c d e piggy bank

Frânare pe drum umed

3 pictos entoures

Între două clase, de exemplu între B și C, pentru un camion care trece de la 60 la 20 km/h, distanța de frânare scade cu aproximativ 3,5 metri².
Pentru o siguranță maximă, nu uitați să păstrați o distanță de siguranță suficientă și să controlați în mod regulat presiunea anvelopelor dvs. pentru o mai bună aderență.

05 a b c d e distance v2

Anvelopele, un impact asupra poluării sonore

2 pictos entoures

Poluarea sonoră provocată de traficul rutier nu este neglijabilă, iar anvelopele contribuie la poluarea sonoră. Zgomotul de rulare depinde atât de tipul anvelopelor cât și de carosabil. Ratingul de la o undă sonoră la alta reprezintă 3 dB, adică o reducere la jumătate a zgomotului extern².

06 a b c noise v2

Opinia expertului : pentru a face cea mai bună alegere, trebuie ca mai ȋntȃi să vă definiţi cȃt mai clar nevoile

“Un instrument util pentru a vă ghida alegerea în funcție de utilizare, dar care nu face totul”

Clasificarea europeană a performanței anvelopelor constitue un instrument comparativ transparent pentru a vă ajuta să alegeți anvelopa care corespunde cel mai bine nevoilor dvs.
Atenție totuși, nu toate criteriile menționate pe etichetă au aceeași importanță pentru toți. Aşadar, trebuie înainte de toate să vă definiți prioritățile pentru a face cea mai bună alegere. Pentru o utilizare în exclusivitate urbană, de exemplu, un rating bun pe scările de zgomot la rulare și de aderență pe drum umed ar putea fi prioritatea dvs. Însă, dacă utilizați anvelopele în transportul internaţional, ratingul pe scara rezistenței la rulare pentru a asigura o gestionare bună a consumului de carburant ar putea fi un esenţial. Și, în final, această clasificare nu este completă și nu ia in considerare alte criterii tot atât de importante cum ar fi longevitatea kilometrică a anvelopei, performanța continuă în decursul uzurii sale, capacitatea sa de a fi recanelată sau reșapată precum și aderența transversală...
Vă invităm, deci, să vă adresați consilierului dvs. în avelope pentru a defini cât mai bine criteriile dvs. de achiziție conform specificităților activității dvs.

photo ana gonzalez 2

Ana Gonzalez

Responsabil Marketing Produse Europa pentru Linia Afaceri Transport Distanță Lungă

Pentru a afla mai multe despre etichetarea anvelopelor consultați site-ul Internet al Comisiei Europene.

Mențiuni legale

(1) Simulație internă Michelin realizată în ianuarie 2021 cu instrumentul de calcul de economie de carburant al Comisiei Europene pentru o utilizare urbană la 40 % și autostradă la 60 %. Prețul carburantului (diesel) estimat la 1,3 euro/litru. Economie estimată la 100.000 km parcurși cu anvelopele.

(2) Studiu intern realizat în noiembrie 2020 la Clermont-Ferrand (Franța) pe pistele Michelin de la Ladoux la o frânare de la 60 la 20km/oră realizat pe suport rigid 4x2 echipat uniform cu 315/80R22,5 MICHELIN X® MULTITM Z clasat B vs. o anvelopă model SRTT clasată C modelizată de protocolul de măsurare al Regulamentului R117 al CEI-ONU actualizare din 23 noiembrie 2011.

(3) Estimație internă realizată de Michelin în 2016 ce compară zgomotul la rulare între un camion echipat cu anvelope de grad B vs un camion echipat cu anvelopă de grad C.

Utilizaţi o versiune veche a browserului web.

Utilizați un browser care nu este acceptat de acest website. Aceasta înseamnă că este posibil ca unele funcționalități să nu meargă. Acest lucru poate duce la comportamente ciudate atunci când navigați.

Utilizați sau actualizați/ instalați unul dintre următoarele browsere pentru a profita din plin de acest website.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+