wave5 tyre maintenance header

4 sfaturi pentru operatorii flotelor de autoutilitare: cum să optimizați și să simplificați întreținerea anvelopelor

Publicat la data 29 septembrie 2022 - 3 minut(e) de lectură

Întreținerea anvelopelor este un factor important atunci când vine vorba de flota dumneavoastră. Nu numai că îmbunătățește gradul de siguranță, fiabilitate și starea tehnică a autoutilitarelor dumneavoastră, dar poate fi profitabilă pentru bilanțul final, dacă este gestionată în mod corect.
Martin Thompson, manager de segment Michelin pentru Marea Britanie și Irlanda și Brian Porteous, manager tehnic Michelin, împărtășesc 4 sfaturi bazate pe acțiuni.

Team of Big rig semi truck with dry van semi trailer and compact cargo mini van driving side by side on the multiline highway road working hard together for timely delivery

gettyimages 1270362497

Team of Big rig semi truck with dry van semi trailer and compact cargo mini van driving side by side on the multiline highway road working hard together for timely delivery

Operatorilor flotelor de autoutilitare li se recomandă să monitorizeze în mod regulat starea anvelopelor, pentru a-și proteja investiția și a prevedea momentul potrivit pentru întreținerea sau înlocuirea acestora.

Indiferent de utilizarea autoutilitarei dumneavoastră - pentru livrări, ca ambulanță, de către comercianți sau pentru orice alt tip de servicii, este posibil ca anvelopele autoutilitarei să fie zilnic confruntate cu condiții dificile. Șosele înguste, lovituri și șocuri, urcări pe bordură, teren accidentat, conducere cu opriri frecvente ౼ anvelopele pentru autoutilitare au adesea o viață mai grea decât majoritatea celorlalte tipuri de anvelope care rulează pe șosele fără obstacole, deschise. Așadar, cum puteți prelungi durata de viață a anvelopelor pe autoutilitare?

wave5 tyre maintenance img1

Martin Thompson, manager de segment Michelin pentru Marea Britanie și Irlanda și Brian Porteous, manager tehnic Michelin

1. Alegeți anvelopa potrivită pentru autoutilitara dumneavoastră

În primul rând, trebuie să cunoașteți capacitatea de încărcare și de dimensiunile corecte pentru a asigura buna funcționare cu vehiculul dumneavoastră și a respecta reglementările. Acest lucru înseamnă că anvelopa trebuie să fie compatibilă cu încărcătura prevăzută, montată pe janta corectă, în stare bună, și să aibă dimensiunea potrivită pentru vehicul. Rezistența la deteriorare este, de asemenea, un indicator cheie, la fel ca și costurile pe întreaga durată de viață și performanța pe șosea ౼ așadar, trebuie să urmăriți aceste elemente: protecție robustă a flancurilor, profil eficient al benzii de rulare, performanță în toate anotimpurile, rezistență scăzută la rulare și aderență bună pe uscat și pe umed. „Trebuie să aplicați aceeași logică la alegerea anvelopei ca și la alegerea vehiculului“, recomandă Porteous. „Întrebați-vă la ce va fi folosită? Pe unde va rula? Ce va transporta și când? După ce ați răspuns la aceste întrebări, alegeți anvelopa în consecință.

sfatul copie

Rezistența la rulare poate avea consecințe asupra consumului de combustibil și aderenței pe teren umed.
Aceste informații se află pe eticheta anvelopei, ajutându-vă să faceți o alegere inteligentă


2. Monitorizați periodic anvelopele

Maximizarea duratei de funcționare este o provocare majoră pentru flote ౼ la urma urmei, timpul de nefuncționare se resimte imediat în pierderea de venituri. Șoferii și proprietarii ocupați au tendința de a renunța la verificările regulate, dând prioritate livrărilor rapide. Dar dacă vă rezervați timpul necesar pentru a depista problemele din timp, puteți face economii substanțiale. De exemplu, dacă nu ați depistat prin verificări regulate o piatră sau un cui înfipte în anvelopa vehiculului dumneavoastră, în cele din urmă scade presiunea și trebuie să trageți pe dreapta sau riscați chiar un incident în trafic. Nu numai că veți avea probabil cheltuieli mai mari cu reparațiile de urgență, dar puteți pierde un transport întreg de alimente congelate sau puteți rata o livrare urgentă. Astfel, Thompson și Porteous recomandă controale vizuale zilnice, pentru a verifica starea tuturor celor patru anvelope și controale fizice săptămânale ale presiunii în anvelope.

Aplicați presiunile de umflare recomandate de producătorul autoutilitarei pentru încărcăturile transportate și verificați presiunea la nivelul anvelopei cu un manometru de bună calitate, când anvelopele sunt reci, pentru a vă asigura că presiunile utilizate sunt corecte. Verificările regulate vă oferă o imagine de ansamblu a parametrilor normali pentru vehiculul dumneavoastră. Dacă apare o schimbare, veți observa rapid, putând astfel acționa înainte ca situația să se transforme într-o urgență. Cele cinci minute petrecute zilnic pentru verificarea de rutină pot reprezenta o economie de timp și bani cu bătaie lungă!

sfatul copie

În loc să verificați anvelopele la începutul zilei, solicitați șoferilor să facă această verificare la sfârșitul zilei౼ astfel se vor grăbi mai puțin, reparațiile pot fi făcute peste noapte, iar dimineața furgoneta va fi gata de drum!

wave5 tyre maintenance img2


3. Păstrați o anvelopă de rezervă la îndemână

Majoritatea flotelor din ziua de azi nu mai transportă anvelope de rezervă în vehicul, pentru a avea o sarcină utilă mai mare. Dacă vă este greu să alegeți între a transporta sau nu o roată de rezervă, o soluție de mijloc potrivită este să păstrați anvelope de rezervă în depozit. Astfel veți putea maximiza sarcina utilă, având în același timp o rezervă la îndemână. Dacă intenționați să țineți anvelopele de schimb în depozit, aveți grijă să le verificați regulat presiunea ౼ cel puțin o dată pe săptămână, deoarece presiunea din anvelope scade cu timpul ౼ și depozitați-le într-un loc curat, uscat și răcoros, pentru a evita deteriorarea.

sfatul copie

Dacă doriți să circulați fără roată de rezervă, este cu atât mai important să respectați verificările periodice ale vehiculului!


4. Schimbați-vă anvelopele în mod corect

În mod ideal, toate cele patru anvelope trebuie schimbate în același timp. Cu toate acestea, deoarece anvelopele față și spate se uzează în ritmuri diferite, acest principiu nu poate fi întotdeauna respectat. Anvelopele noi trebuie montate întotdeauna pe spate, iar cele uzate de pe spate trebuie mutate pe față ౼ astfel se menține stabilitatea vehiculului și se asigură păstrarea caracteristicilor de manevrabilitate cu care este obișnuit șoferul. De asemenea, astfel se menține la un nivel mai scăzut uzura medie a anvelopelor de pe vehicul, exploatând la maxim potențialul anvelopelor înainte de a le schimba.

La mutarea anvelopelor de pe o osie pe alta, presiunea trebuie întotdeauna ajustată pentru a se adapta la noile poziții

Descoperiți oferta de anvelope Michelin pentru autoutilitare


SURSĂ:

Interviu cu Martin Thompson și Brian Porteous, realizat la 5 aprilie 2022

Utilizaţi o versiune veche a browserului web.

Utilizați un browser care nu este acceptat de acest website. Aceasta înseamnă că este posibil ca unele funcționalități să nu meargă. Acest lucru poate duce la comportamente ciudate atunci când navigați.

Utilizați sau actualizați/ instalați unul dintre următoarele browsere pentru a profita din plin de acest website.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+