post hero banner rolling through
Oricine a spus că nu trebuie să reinventăm roata nu a știut nimic despre anvelope! De mai bine de un secol, inovațiile Michelin au schimbat jocurile în industria de transport. Designul și tehnologia anvelopelor companiei au ajutat camionagii să transportă mai sigur, mai rapid și mai eficient. Citiți mai departe despre câteva dintre principalele momente de referință din istorie.
post 1908 rolling through
post 1908 img a rolling through
Anvelope jumelate Michelin - anii 1910 - © Collection du Patrimoine Historique Michelin
post 1908 img b rolling through
Le mille-pattes, producător Daniel Matthieu - 1970 - extras video © MICHELIN - LDD
1908 Dublarea sarcinii utile
Vă puteți imagina să transportați mărfuri pe roți subțiri din lemn? În anii 1900 acesta a fost standardul în domeniu ౼ asta până când Michelin a introdus emblematicele anvelope jumelate pe puntea directoare și a schimbat pentru totdeauna fața industriei de transport cu camioane. Curând după aceea, Berliet M, primul camion al erei moderne, a fost echipat cu anvelope jumelate și camionagii au putut transporta mai mult de 3000 de kg. Deși poate nu pare mult comparativ cu semiremorcile de azi, invenția a crescut de peste două ori sarcina utilă!”
post 1923 rolling through
post 1923 img rolling through
Camionul companiei E. Pain în Clermont-Ferrand-France. Anvelopele jumelate Michelin de la spate și transmisia prin lanț. 1920 - © MICHELIN - LDD
1923 Afară cu ce e vechi, înăuntru cu ce e nou.
Practica reșapării a apărut pentru prima dată în documentele comerciale ale Michelin din 1923. Această practică, când benzile de rulare uzate de pe vechile anvelope sunt înlocuite cu benzi noi mărește durata de viață a anvelopelor – și bugetele camionagiilor!
post 1930 rolling through
Anii 1930 Când cauciucul întâlnește șoseaua
Este adevărat, când ne gândim la anvelope, ne gândim la ceva mare, negru, din cauciuc; dar de fapt corzile de oțel din carcasa anvelopei sunt cele care consolidează structura. Michelin a testat pentru prima dată anvelopele sale metalice în 1937. Camionagii au fost capabili să umfle anvelopele la niveluri de presiune considerabili mai mari, ceea ce a însemnat sarcini utile mai grele și mai puține explozii și pene ale anvelopelor.
În anii 30 a fost, de asemenea, prima dată când segmentarea a fost văzută în industria de anvelope – cu anvelope proiectate special pentru şosele, pentru off-road și pentru medii de lucru.
post 1950 rolling through
post 1950 img rolling through
Camioane transportând produse alimentare - 1950 - © MICHELIN - LDD
Anii 1950 Inventarea unui clasic
Știți cine a inventat tractorul articulat și semiremorca? Deși originea ”reală” este adesea dezbătută (unii spun că a fost inventat de germani, în timp ce alții dau credit Aliaților pentru design), nimeni nu pune la ȋndoială utilitatea sa! Încă putem vedea și în prezent pe șosea această combinație câștigătoare de semiremorcă transportatoare de marfă și cap tractor motorizat.
Fiecare camionagiu știe că rezistența la greutate, viteza și uzura șoselei sunt esențiale pentru transportul de sarcini utile mari. În 1952, Michelin a introdus la nivel mondial tehnologia radială prin lansarea Michelin X. Carcasa consolidată a dublat distanța de conducere, oferind o manevrabilitate excelentă pe diferite suprafețe și economii de carburant semnificative.
post 1960 rolling through
1960 Pereți laterali mai mici, roți mai mari
Anii 1960 au inaugurat în gama ”Pilot Series 80” o lansare inovatoare a primelor anvelope cu profil redus pentru camioane. Peretele lateral micșorat a făcut loc pentru o roată mai mare și, astfel, pentru frâne mai puternice. Acest lucru nu numai că a crescut siguranța generală a vehiculului, dar a sporit și capacitatea de frânare, ceea ce înseamnă, de asemenea, că camionagiii pot transporta încărcături mai grele.
post 1970 rolling through
Anii 1970 Cerere și ofertă
Mai multă tracțiune! Sarcini utile mai grele! Cuplu mai mare! Camionagiii le-au solicitat și Michelin a răspuns cererilor cu procesul Remix. În plus față de reșaparea anvelopelor, procesul a înlocuit trei - patru straturi de corzi de oțel – exploatând întregul potențial al carcasei anvelopei și economisind banii clienților.
post 1986 rolling through
post 1986 img rolling through
Spot publicitar care promovează anvelopa radială pentru sarcini grele MICHELIN XZT. 1980 - © MICHELIN - LDD
1986 Altă micșorare cu un mare avantaj
Ascultați cu atenție pentru că acest lucru va fi puțin mai complicat. Michelin XX a fost prima anvelopă cu profil ultra redus. În timp ce dimensiunea roții rămâne neschimbată, flancul mai jos a redus înălțimea totală a anvelopei. Acest lucru înseamnă că spațiul pentru marfă al semiremorcii poate fi extins fără creșterea înălțimii generale a camionului. Volumul crescut de marfă a îmbunătățit eficiența transportului și, ca bonus suplimentar, centrul de greutate mai jos a crescut și stabilitatea camionului.
post 1995 rolling through
post 1995 img rolling through
Spot publicitar japonez care promovează ”anvelopa verde”. 1992 - © Collection du Patrimoine Historique Michelin
1995 Trecerea la verde
Când în anii 90 prețurile carburantului au crescut, Michelin a ieșit în față să ajute camionagii să reducă consumul lor de carburant cu o nouă inovație: prima anvelopă verde fabricată vreodată. Energy, o gamă de anvelope cu rezistență mică la rulare a fost primul angajament al Michelin în ceea ce privește mobilitatea durabilă – dar nici pe departe ultimul.
post 2000 rolling through
Anii 2000 modernizarea unui vechi clasic
Odată cu noul mileniu, a venit un concept de anvelopă (nu atât de) nou. Michelin a înlocuit emblematicele sale anvelope jumelate cu ceva ce am mai văzut înainte: o singură anvelopă. Dar anvelopa X-one modernizată, mai lată, cu două flancuri în loc de patru, a îmbunătățit semnificativ stabilitatea, a redus rezistența la rulare și a ajutat camionagii să crească sarcina utilă.
post 2016 rolling through
2016 Anvelope de grad A peste tot
La fel ca frigiderele și alte aparate, anvelopele au și ele un sistem de clasificare privind mediul. În 2016, Michelin a lansat anvelopa sa AAA de ultimă generație. Pentru prima dată, camioanele puteau avea anvelope de grad A în toate cele trei poziții: directoare, motoare și remorcă. Pentru a-și câștiga ratingul, Michelin a trebuit să proiecteze o anvelopă cu o foarte mică rezistență la rulare și astfel să reducă semnificativ emisiile de CO2. Și în timp ce Michelin a redus rezistența la rulare, s-a asigurat că AAA nu influențează alți factori principali de performanță, precum frânarea pe carosabil umed sau zgomotul în timpul rulării.
post 2020 rolling through
post 2020 img rolling through
Camion care funcționează cu hidrogen - inovație nouă - © MICHELIN 2020 - LDD
Anii 2020 și mai departe
Odată cu ascensiunea vehiculelor electrice și cu hidrogen, Michelin a lucrat din greu la pregătirea unei tranziții energetice majore. Numeroase inovații și tehnologii noi sunt în lucru și sunt gata să fie lansate...fiți pe fază!
gettyimages 930571046
car going fast on a road by night