wave7 article1 header

100 de ani de reșapare a anvelopelor de camioane

Publicat la data 6 februarie 2024 - 3 minut(e) de lectură

De-a lungul anilor, Michelin a continuat să inoveze și să contribuie la dezvoltarea sectorului transportului rutier, ajutând flotele să-și îmbunătățească performanța. Din motive economice, Michelin și-a propus provocarea de a oferi anvelopelor mai multe vieți pentru a le reduce costul. În acest context a luat naștere reșaparea, acum 100 de ani. Porniți într-o călătorie prin istorie pentru a descoperi modul în care Michelin s-a impus în domeniul acestei tehnologii inovatoare.

 

1923

photo

 

Pentru a crește kilometrajul, haideți să reșapăm!

În anii interbelici, când transportul se extindea într-un context economic dificil, clienții aveau nevoie de anvelope fiabile, care să asigure siguranța oamenilor și a bunurilor și să aibă o durată de viață lungă la un cost rezonabil.

După ce a văzut că banda de rulare a unei anvelope se uzează mult mai repede decât învelișul, Michelin a propus, încă din 1923, să producă anvelopa reutilizabilă prin reșapare: un proces care, 100 de ani mai târziu, nu a fost niciodată mai actual!

1937

photo 1

 

Michelin inventează „Metallic”, anvelopa cu înveliș de oțel

Pentru a putea transporta sarcini grele, carcasa anvelopelor de camion este alcătuită din zeci de straturi de material textil. A doua provocare pentru Michelin a fost dezvoltarea unei inovații care să permită reșaparea anvelopelor de mai multe ori. În 1937, compania a inventat anvelopa „Metalică”, prima care avea un înveliș de oțel format din doar patru straturi de cablu de oțel.

1946

photo 2

Primele teste Michelin de reșapare a anvelopelor pentru camioane

Fabrica Avallon din sudul Franței produce prima anvelopă pentru camioane cu reșapare la cald.


1966

photo 3

 

Un nou proces de Remix

Deoarece Michelin a căutat întotdeauna să mențină calitatea și fiabilitatea anvelopelor reșapate, a lansat invenția procesului Remix în 1966. Datorită acestui proces, anvelopele pot fi acum reconstruite folosind produsele și metodele originale de fabricație ale unei anvelope noi. Ce diferență are acest lucru asupra productivității unei flote? Ei bine, înseamnă un kilometraj de până la 100% la fel ca și cel al unei anvelope noi!(1)

(1) Compusul benzii de rulare și modelul anvelopelor MICHELIN Remix® sunt în mare parte aceleași cu cele utilizate pentru anvelopele MICHELIN noi. 90% din gama de anvelope MICHELIN Remix® utilizează aceeași matriță și aceleași materiale ca anvelopele noi MICHELIN, ceea ce poate duce la performanțe echivalente între anvelopele MICHELIN Remix® și anvelopele Michelin noi. Evaluări interne efectuate de Centrul de Cercetare și Tehnologie Michelin pe baza mărturiilor clienților colectate în Europa din 2015.


2121

photo 4

 

Producția de anvelope Remix continuă să crească

De-a lungul deceniilor, Michelin a continuat să-și afirme rolul de actor major în reșaparea la cald. În 2021, anvelopa Michelin Remix® cu numărul 18 milioane este fabricată în Hombourg, Germania, în cea mai mare fabrică de reșapare din Europa. Și acesta este doar începutul!


2023

photo 5

 

Reșaparea a devenit o necesitate

După 100 de ani, reșaparea reprezintă încă o provocare majoră pentru flote, oferind anvelope economice, fiabile și ecologice. Cu problemele de mediu în centrul inovațiilor noastre mai mult ca niciodată, reșaparea are multe beneficii pentru planetă:

  • Emisii reduse de CO2, Pentru fiecare 100 de anvelope reșapate, împiedicați eliberarea în atmosferă a peste 11,6 tone (1) de CO2.
  • Consum redus de material 1 reșapare = 50 kg (1) de materii prime mai puțin decât cantitatea necesară pentru fabricarea unei anvelope noi
  • Deșeuri reduse, fiecare anvelopă reșapată este o anvelopă în minus de reciclat!

1923 2023 new

Reșaparea inovatoare abordează problemele trecutului, prezentului și viitorului. Astăzi, este un răspuns eficient împotriva inflației, crizei de sănătate, instabilității internaționale și crizei materiilor prime. În calitate de partener adevărat al flotelor mici și mijlocii, Michelin va continua să inoveze în viitor pentru a vă ajuta să vă controlați costurile de funcționare și să minimizați impactul asupra mediului. Aventura continuă, continuați să vă informați!


Surse:

(1) Economiile de CO2 asociate operațiunii de reșapare se calculează din economisirea de material asociată. În ceea ce privește economisirea de materiale, o anvelopă reșapată MICHELIN Remix® acoperă până la 100% din kilometrajul unei anvelope MICHELIN noi (amestecul benzii de rulare și modelul benzii de rulare ale anvelopelor MICHELIN Remix® sunt în mare parte aceleași cu cele ale anvelopelor noi Michelin noi; 90% dintre anvelopele din gama MICHELIN Remix® sunt fabricate în aceeași matriță și din aceleași materiale ca și anvelopele Michelin noi și, prin urmare, funcționează la fel de bine; conform testelor interne efectuate de Centrul de Cercetare și Tehnologie Michelin și a mărturiilor clienților colectate în Europa din 2015). O anvelopă nouă cântărește în medie 70 kg. O anvelopă nouă gata de a fi reșapată cântărește în medie 50 kg. Impactul CO2 al unei anvelope reșapate este legat de economisirea de material, sau 115 kg de CO2 reprezentând 50 kg de economii de materii prime, la o rată de 2,3 kg CO2* per kg de materii prime. * Echivalența dintre CO2 și un litru de combustibil sau kilogram de materie primă se calculează astfel: Factorul de emisii de 3,24 kg CO2 pentru 1 litru de motorină provine din evaluarea ciclului de viață realizată de ADEME pentru motorina pură.

Include emisiile din etapele de producție a motorinei (17%) și din timpul arderii acesteia (83%). Sursa: ADEME, Studiu «Well to wheel - JEC» («Din puț la roți - JEC»), v4, iulie 2014. Factorul de emisii de 2,3 kg de CO2 pentru 1 kg de anvelopă provine din calculele de evaluare a ciclului de viață pentru producerea unei anvelope de la fabricarea ei, până când aceasta iese pe poartă), realizate intern de către Michelin folosind regulile de calcul elaborate de profesia de producător de anvelope (TIP). Cuprinde etape care includ extracția materiilor prime, transportul, producția și distribuția. Sursa: Standardul de mediu UL, «Reguli de Categorisire a Produselor pentru pregătirea unei Declarații de Mediu pentru Produs în categoria de produse: Anvelope», v3.05, februarie 2022.

Utilizaţi o versiune veche a browserului web.

Utilizați un browser care nu este acceptat de acest website. Aceasta înseamnă că este posibil ca unele funcționalități să nu meargă. Acest lucru poate duce la comportamente ciudate atunci când navigați.

Utilizați sau actualizați/ instalați unul dintre următoarele browsere pentru a profita din plin de acest website.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+