Edito regrooving hero image Freight transport Help and Advice
Un pneu en phase de recreusage en usine
RECANELARE
O bandă de rulare recanelată pentru a prelungi durata de viață a anvelopelor dumneavoastră.
Ce este recanelarea?
Recanelarea presupune a îndepărta o parte din cauciucul deja existent pe banda de rulare pentru a restabili adâncimea acesteia.
Toate anvelopele MICHELIN susceptibile de a fi recanelate poartă marcajul „REGROOVABLE” („Recanelabil”) pe flancul anvelopei.
Tehnica este recomandată de ETRTO*. Încă din faza de proiectare, Michelin asigură o grosime suficientă a cauciucului pentru a permite recanelarea fără a afecta negativ rezistența sau robustețea anvelopei.
Edito regrooving-michelin Help and Advice
DE CE RECANELARE?
1. Durată de viață mai lungă
Recanelarea prelungește durata de viață potențială atât a anvelopelor Michelin noi, cât și a anvelopelor Michelin Remix® prin refacerea adâncimii benzii de rulare, oferind în medie un potențial de kilometraj crescut cu până la 25%.
2. Economii în ceea ce privește eficiența carburantului
Economisiți până la 2 litri/100 km*.
Recanelarea, realizată atunci când rezistența la rulare a unei anvelope este cea mai scăzută, îmbunătățește, de asemenea, consumul de carburant. Kilometrajul suplimentar de până la 25% oferit de recanelare este creat în perioada în care consumul este cel mai scăzut.
3. Aderență îmbunătățită
Îmbunătățiți aderența, creșteți siguranța. Recanelarea restabilește adâncimea benzii de rulare, ceea ce permite o aderență îmbunătățită și siguranță optimă pe carosabil. Pe drumuri umede, anvelopele recanelate îmbunătățesc aderența transversală și tracțiunea cu aproximativ 10% în comparație cu anvelopele nerecanelate cu uzură similară**.
4. Reducerea amprentei ecologice
Prin reducerea consumului de carburant și prin creșterea potențialului de kilometraj, recanelarea ajută la protejarea mediului înconjurător. Atunci când este recanelată, durata de viață a unei anvelope este prelungită în perioada în care aceasta consumă cel mai puțin carburant. Acest lucru vă ajută să reduceți emisiile de CO2 cu până la 1,1 kg/100 km per axă.
Prin prelungirea duratei de viață a anvelopelor MICHELIN noi și a anvelopelor MICHELIN Remix recanelate cu până la 25%, ați putea economisi o bandă de rulare pentru fiecare patru anvelope recanelate.
Anvelopele recanelate pot fi în continuare reșapate ca anvelope MICHELIN Remix. Rata de acceptare la reșaparea MICHELIN Remix este identică pentru anvelopele MICHELIN recanelate și nerecanelate: 90%***.
5. Recanelarea în practică
Operatorul și compania sa pot fi trași la răspundere în cazul în care recanelarea diferă de recomandările producătorului (respectarea modelului, a adâncimii, a lamei etc.).
Recanelarea atunci când mai rămân între 2 și 4 mm din adâncimea benzii de rulare face posibilă:
• reproducerea modelului benzii de rulare
• reglarea adâncimii de recanelare astfel încât să se păstreze întotdeauna o grosime a stratului de cauciuc de cel puțin 2 mm între partea inferioară a benzii de rulare și pliuri atunci când anvelopa nu are un indicator de adâncime.
Recanelarea excesiv de adâncă poate:
• provoca deteriorări care conduc la distrugerea prematură a anvelopei
• periclita aprobarea pentru reșapare
• scoate la iveală pliurile din partea inferioară a benzii de rulare, ceea ce face anvelopa neconformă cu legea
Nu se recanelează dacă:
Banda de rulare prezintă semne serioase de deteriorare: găuri, zgârieturi, tăieturi, decapări etc. În acest caz, există riscul ca straturile metalice să oxideze: acest tip de deteriorare poate determina deteriorarea rapidă a anvelopei în timpul utilizării, putând provoca o explozie bruscă.
Instalarea anvelopelor recanelate:
Pentru a evita retragerea vehiculelor din activitate pentru o perioadă prea lungă de timp în timpul recanelării, vă recomandăm să aveți întotdeauna în stoc câteva roți complete cu anvelope montate, astfel încât operațiunea să se desfășoare cât mai ușor posibil.
6. Modele de recanelare
Pentru a vă asista în procesul de recanelare, vă punem la dispoziție toate modelele de recanelare potrivite pentru fiecare gamă de anvelope, în funcție de caracteristicile specifice ale benzii de rulare.
Veți găsi aceste modele și mai multe informații despre realizarea acestora (lame, adâncimi, etc.) în secțiunea de informații tehnice de pe pagina de produs a fiecărei anvelope recanelabile. De asemenea, puteți descărca direct documentul rezumativ, apăsând mai jos.
Picto regrooving patterns large Help and Advice
Descărcați ghidul de recreuzare instantaneu completând
formularul!
Competitivitatea, siguranța și protecția mediului sunt aspecte esențiale pentru profesioniștii din industria transporturilor. Acesta este motivul pentru care aceștia salută orice soluție care stimulează performanța afacerii lor și îi ajută să controleze costurile de operare.
În acest sens, managementul anvelopelor joacă un rol esențial. Tot ceea ce ați dorit vreodată să știți despre soluțiile de prelungire a duratei de viață a anvelopelor pentru camioane poate fi găsit aici: lectură plăcută, conduceți în siguranță și viață lungă anvelopelor dumneavoastră!
white paper regrooving ro 1
Apăsați aici pentru a descărca cartea albă gratuită!
Aflați mai multe: REȘAPARE
Recanelarea nu este singura soluție care poate prelungi durata de viață a anvelopelor dumneavoastră MICHELIN pentru camioane. Aflați cum reșaparea le poate oferi o nouă viață!
Edito picture regrooving retreading visit hamburg Freight transport Help and Advice
Rechapage d'un pneu en atelier
*1.94 litre/100 km independently witnessed and certified in June 2007 on a unit equipped with regrooved MICHELIN ENERGY™ tyres and a unit equipped with non-regrooved MICHELIN ENERGY™ tyres.
** Internal Michelin source: test conducted on polished concrete.
*** Michelin study conducted on 1 million tyres provided for Michelin Remix retreading in 2008 and 2009. The difference in the approval rate between retreaded regrooved tyres and retreaded non-regrooved tyres is below 0.2%.