Euro Truck Simulator 2: viața unui șofer de camion transformată într-un joc

Publicat la data 1 iulie 2022 - 10 minut(e) de lectură

Șoferii de camion sunt singuri pe drum, înfruntând situații dificile, aventurându-se în locuri noi ౼ fiind văzuți ca un fel de eroi ai vieții de zi cu zi. Inspirându-se din dorința milioanelor de persoane de a juca un rol în propriul serial fantastic cu eroi, producătorii intră și ei în scenă

eurotruck portrait

eurotruck portrait

Pavel Sebor, CEO la SCS Software, creator al jocului Euro Truck Simulator 2 Mike Lawton, responsabilul global al departamentului Marketing și comunicare pentru licențe de marcă de la Michelin

Fani înrăiți ai mărcilor reale

Dacă nu ați auzit niciodată de succesul fulminant al jocului „Euro Truck Simulator 2“, este vorba de un joc video în care jucătorul conduce propriului camion de mare tonaj. Acesta începe ca șofer nou angajat, însărcinat cu livrarea de marfă. Pe măsură ce avansează în joc, el conduce prin orașe celebre și porțiuni de drum pitorești, transportă încărcături din ce în ce mai mari, avansează în ierarhie și poate, în cele din urmă, să își înființeze propria companie și să gestioneze o întreagă flotă. De-a lungul jocului, el își poate personaliza vehiculele.

„Când am lansat prima dată Euro Truck Simulator 2, a trebuit să creăm foarte mult conținut într-un timp scurt“, își amintește Pavel Sebor, CEO la SCS Software(1). Astfel, primele versiuni ale jocului erau mult mai puțin detaliate decât versiunea realistă care se găsește acum pe piață. Astăzi, fanii înrăiți au așteptări mai mari. „Cu cât îl facem mai realist, cu atât mai bine se simt jucătorii noștri“, adaugă acesta. „Ei nu vor să conducă un camion cu un nume inventat de marcă sau de anvelope. Preferă să joace cu mărcile pe care le cunosc și le iubesc“.

„Jucătorii nu vor să conducă un camion cu un nume inventat de marcă sau de anvelope. Preferă să joace cu mărcile pe care le cunosc și le iubesc“.

Pavel Sebor, CEO la SCS Software, creator al jocului Euro Truck Simulator 2


De aceea unele producători, printre care și Michelin, ocupă un loc central în această poveste de succes. „Colaborarea noastră a început în urmă cu câțiva ani“, precizează Mike Lawton, responsabilul global al departamentului Marketing și comunicare pentru licențe de marcă de la Michelin(2). „A fost o experiență cu avantaje pentru toate părțile implicate“ adaugă el. „Împărtășim abordarea și cunoștințele noastre în domeniul tehnic cu SCS Software, dând astfel jocului realizat de ei o și mai mare credibilitate. Întreaga colaborare se bazează pe autenticitate și dorința de a oferi jucătorilor o imagine realistă a produselor noastre. Și avem de câștigat, pentru că putem să comunicăm cu utilizatorul nostru țintă într-un mod foarte diferit. Fanii noștri interacționează cu marca într-un mod complet nou.“

eurotruck img1

eurotruck img1


Personalizarea este primordială

„Aspectele legate de tuning au o importanță enormă“, spune Sebor. „Camioanele din jocul nostru sunt ca o păpușă Barbie imensă ౼ se pot schimba oglinzile, designul, se pot adăuga deflectoare ౼ pentru jucători este important să controleze aspectul camioanelor.“ Jucătorii care caută o experiență foarte realistă pot achiziționa pachetul Michelin Fan Pack. Această opțiune include o gamă foarte detaliată de anvelope de camion, din care jucătorii pot alege anvelopa potrivită pentru utilizarea dorită. „Îi conferă un alt nivel de autenticitate“, spune Lawton. Pachetul pentru fani le permite, de asemenea, jucătorilor să își vopsească camionul în culorile albastru și galben caracteristice Michelin, să adauge în interiorul cabinei produse cu licență Michelin, cum ar fi șepci, răcitoare și odorizante și, bineînțeles, să își pună mascota emblematică a omulețului Michelin pe camion.

„Suntem o marcă ce se identifică cu oamenii. Adepții mărcii noastre au crescut cu omulețul Michelin, s-au jucat cu seturi de jucării în copilărie! “

Mike Lawton, responsabilul departamentului Marketing global și comunicare pentru licențe de marcă de la Michelin



Michelin a fost votat de mai multe ori în topul celor mai bune și mai recunoscute mărci din lume ౼ așa că nu este de mirare că pachetul pentru fani a fost descărcat de peste 600 000 după lansarea sa în 2017. „Suntem o marcă ce se identifică cu oamenii. Adepții mărcii noastre au crescut cu omulețul Michelin, s-au jucat cu seturi de jucării în copilărie! Marca noastră a însoțit oamenii de mici copii“, spune Lawton. „Ei văd marca noastră ca fiind de încredere și având o credibilitate reală.“

eurotruck img2

eurotruck img2


Urmează

De-a lungul anilor a existat ceea ce Lawton descrie ca fiind o „evoluție naturală a realității“. După cum spune acesta: „Prima realitate a fost doar posibilitatea de a vedea o anvelopă marca Michelin în joc. Ulterior, jucătorilor li s-a oferit posibilitatea de a selecta gama de anvelope pe care o doreau și de a-și echipa camionul cu produse de marcă.“

Pentru mine, următoarea etapă va consta în a da mai mult realism acestei experiențe. Nu doar prezența mărcii, ci și valoarea mărcii ౼ pentru a arăta că Michelin oferă longevitate și siguranță“, spune Lawton. Această experiență mai profundă va însemna, de exemplu, integrarea în joc a unor aspecte reale de performanță și siguranță. De exemplu, rezistența la rulare și performanța de frânare pe suprafață umedă, care depind în mare măsură de tehnologia din anvelopă, dar și de modul în care oamenii umflă și întrețin anvelopele.

„Sperăm că aplicarea practicilor de întreținere necesare pentru a reuși în joc îi va încuraja pe șoferi să adopte aceleași reguli în obiceiurile lor zilnice.“

Mike Lawton, responsabilul departamentului Marketing global și comunicare pentru licențe de marcă de la Michelin


Lawton speră ca aceste elemente ale jocului să se transforme și în obiceiuri din lumea reală. „Să sperăm că aplicarea practicilor de întreținere necesare pentru a reuși în joc îi va încuraja pe șoferi să adopte aceleași reguli în obiceiurile lor zilnice.“ Dorim ca aceștia să verifice presiunea și să își gestioneze anvelopele în mod corespunzător, astfel încât să obțină un nivel optim de siguranță și cel mai redus consum de combustibil.“

Sebor crede că viitorul se va baza pe satisfacerea cererii. „Păstrarea unei poziții importante oferind în același timp cele mai recente progrese tehnologice este o provocare continuă. Munca nu se termină niciodată!“, spune el. Fie că este vorba de adăugarea unei căprioare care aleargă pe drum, a unui nou traseu pitoresc... întotdeauna sunt noi caracteristici de adăugat, întotdeauna există fani care cer mai mult. Creșterea rapidă și constantă este solicitantă, dar este o problemă pe care o rezolvăm cu plăcere.“

Euro Truck Simulator 2: Michelin Fan Pack DLC Update!


Câteva cifre și date: Euro Truck Simulator 2

  • lansare 2012
  • 7 mărci celebre de camioane
  • 9 anvelope Michelin de ales
  • 7 accesorii de cabină personalizabile Michelin
  • 97% rating Steam în 2021
  • 79% rating Metacritic în 2019


În detaliu despre … oferta curentă Michelin Fan Pack

Jucătorii Euro Truck Simulator 2 pot alege din patru categorii de anvelope Michelin pentru a-și echipa vehiculele.

Euro Truck Simulator 2: Michelin Fan Pack DLC Update

eurotruck box1

eurotruck box1

EFICIENTĂ DIN PUNCT DE VEDERE AL CONSUMULUI DE COMBUSTIBIL ȘI EMISIILOR DE CO2 PE DISTANȚE LUNGI

Anvelopele X® LINE™ ENERGY™ Z2 / D2 și X® LINE™ ENERGY™ F/Z/D/T oferă o rezistență scăzută la rulare, ideală pentru utilizarea pe distanțe lungi, reducând în același timp costurile și poluarea.


EFICIENTĂ DIN PUNCT DE VEDERE AL CONSUMULUI DE COMBUSTIBIL ȘI AL EMISIILOR DE CO2 ÎN UTILIZARE VERSATILĂ

Gama MICHELIN X® MULTI™ ENERGY™ Z/D asigură un consum optim de combustibil, fără a face compromisuri în ceea ce privește durata de viață. Aceste anvelope versatile garantează siguranța pe drumuri și autostrăzi în orice anotimp.

eurotruck box2

eurotruck box2


eurotruck box3

eurotruck box3

LONGEVITATE PE TOATE TIPURILE DE ȘOSEA

Anvelopele MICHELIN X® MULTI™ F/D/T/Z și MICHELIN X® MULTI™ T2 au un potențial kilometric excelent, oferind versatilitate și longevitate pe șosele și autostrăzi pe orice vreme.


VEHICULE GRELE

MICHELIN X Multi HD, MICHELIN X Multi HL-T și MICHELIN X Multi HL-Z sunt anvelope robuste, foarte rezistente la deteriorări, potrivite pentru tonaj mare, oferind un potențial de kilometraj ridicat și siguranță în orice anotimp.

eurotruck box4

eurotruck box4


Surse

1)Interviu cu Pavel Sebor realizat la 7 octombrie 2021
(2)Interviu cu Mike Lawton realizat la 11 octombrie 2021
*Marca „Euro Truck Simulator 2“ este marcă înregistrată SCS Software s.r.o.. Toate celelalte nume de marcă, mărci comerciale, mărci înregistrate, logo-uri și simboluri de pe vehiculele din joc sunt proprietatea deținătorilor conform legii.

Alăturați-vă comunității!

Abonaţi-vă acum la newsletter-ul nostru și participaţi automat la concurs!

Vă rugăm să adăugați adresa de e-mail info.eu@michelin.com în agenda dvs. sau în lista de expeditori siguri. Acest lucru asigură faptul că e-mailurile noastre vor ajunge și în viitor la dumneavoastră.

Aici veți găsi condițiile de participare pe care se bazează concursul.

jeu concours montre michelin

jeu concours montre michelin

Tip de client *
Sunteți...
  • Utilizator final
  • Dealer de anvelope
  • Altul
Dimensiune flotă​ *
  • 1-10
  • 11-20
  • 21-50
  • 51+
  • Nu sunt utilizator final


Prin transmiterea adresei de e-mail şi apăsarea butonului de abonare, declaraţi că aţi citit Termenii şi Condiţiile şi Politica de prelucrare a datelor. Michelin Romania S.A. prelucreaza datele dvs. cu caracter personal, independent faţă de orice altă abonare din orice altă platformă, pentru (i) a vă gestiona abonamentul la buletinul informativ sau la ofertele comerciale Michelin [produse noi, promoții, noutăți etc.] (ii) şi a măsura performanţa campaniilor noastre şi a analiza interacţiunile dvs. cu comunicările noastre. Datele dvs. pot fi partajate cu alte companii identificate din Grupul Michelin pentru a vă cunoaşte mai bine şi a vă personaliza experienţa pe care o pot oferi companiile Michelin şi pentru a vă trimite oferte de marketing. Vă puteţi gestiona oricȃnd preferinţele de comunicare sau puteţi să vă dezabonaţi folosind link-ul inclus ȋn toate e-mail-urile noastre. Pentru a vă exercita dreptul de acces, dreptul de ştergere sau alte drepturi, ne puteţi contacta la adresa de e-mail: dataprivacy_euc@michelin.com. Pentru mai multe detalii puteţi accesa politica de prelucrare a datelor cu caracter personal.

Utilizaţi o versiune veche a browserului web.

Utilizați un browser care nu este acceptat de acest website. Aceasta înseamnă că este posibil ca unele funcționalități să nu meargă. Acest lucru poate duce la comportamente ciudate atunci când navigați.

Utilizați sau actualizați/ instalați unul dintre următoarele browsere pentru a profita din plin de acest website.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+