ghidul nostru de recomandări privind înțelegerea deplină a transportului sarcinilor anormale

ghidul nostru de recomandări privind înțelegerea deplină a transportului sarcinilor anormale

Ghidul nostru de recomandări privind înțelegerea deplină a transportului sarcinilor anormale

Publicat la data 30 ianuarie 2025 - 7 minut(e) de lectură

Impresionant și totodată extrem de important, transportul sarcinilor agabaritice, anormale și grele necesită adesea logistică și echipamente foarte specializate. De la specificațiile tehnice la reglementările privind lățimea sarcinilor, care pot varia în funcție de țară, activitățile de transporturi speciale nu sunt la îndemâna oricui. Necesită flexibilitate, inovație și experiență – doar câteva dintre punctele forte Michelin.

Traseele incitante pentru sarcinile anormale

Esențiale pentru transportul echipamentelor grele, încărcăturile late joacă un rol esențial în dezvoltarea economică. De exemplu, Airbus a optat recent pentru soluții de transport rutier, mai economice și eficiente decât cele maritime. Pe de altă parte, UE a anunțat o creștere importantă a capacității instalate a turbinelor eoliene, care va crește de la 204 GW în 2022 la peste 500 GW până în 2031. Ce ar putea face față unei astfel de sarcini? Impulsionat de dezvoltarea industrială, de proiectele de infrastructură tot mai mari și de preocupările de mediu și economice actuale, transportul sarcinilor anormale joacă un rol esențial. Pentru a profita de aceste oportunități, compania olandeză Van Wieren a ales pentru flota sa de transport greu gama MICHELIN X® MULTI, recunoscând rolul esențial pe care aceste anvelope îl joacă în transportul eficient al sarcinilor anormale.
 

undefined Video

Raport al companiei olandeze Van Wieren

Ce face ca o sarcină să fie anormală?

Secțiuni ale unei turbine eoliene, părți ale unui avion, vehicule de dimensiuni neobișnuite, structuri de case prefabricate și lista poate continua! Deși transportul unei sarcini anormale pe drum este destul de rar, astfel de activități sunt reglementate riguros în funcție de regiune - începând cu Europa.

De exemplu, ministerul de interne francez definește transportul unei sarcini anormale ca „un vehicul de mare tonaj care transportă bunuri, mașini (agricole, forestiere, lucrări publice etc.) sau vehicule ce depășesc dimensiunile și masa autorizate de codul rutier”. Acest lucru înseamnă un camion cu o lățime care depășește 2,55 m, o lungime care depășește 16,5 m și o masă care depășește 44 de tone metrice. Pe lângă o clasificare în trei categorii, ultima dintre acestea referindu-se la o masă maximă de 72 tone și o lungime care depășește 25 de metri2.

În Marea Britanie, masa maximă este tot de 44 de tone, dar reglementările privind sarcinile anormale includ o specificație suplimentară: o masă care depășește 10 tone metrice per punte nemotoare și 11,5 tone per punte motoare. De asemenea, dimensiunile sunt diferite de Franța, cu o lățime care depășește 2,9 metri și o lungime care depășește 18,65 metri3. Acestea sunt valori impresionante, ceea ce înseamnă că și șoferii și flotele trebuie să se pregătească temeinic în prealabil, atunci când vine vorba de planificarea traseului pentru transportul de sarcini agabaritice.

 

w9 memo image ro

Regulament excepțional pentru convoaie excepționale

Gestionarea unor astfel de activități de transport rutier necesită o notificare meticuloasă către autorități, care necesită adesea o escortă a poliției pe traseu, pentru a asigura transportul în siguranță. Furnizarea de notificări cuprinzătoare și respectarea strictă a reglementărilor privind lățimea sarcinii devin obligatorii pentru parcurgerea în siguranță a acestor trasee.

Harm Van Wieren, directorul de operațiuni al companiei care îi poartă numele și care este specializată în transportul de sarcini anormale, este conștient de cerințele de autorizare care reglementează activitatea sa: „De exemplu în Germania, ai voie să folosești un pod numai în anumite momente, ai nevoie de escorta poliției sau de blocaje rutiere.” Și viteza este reglementată în funcție de tipul de drum (pe autostradă, în oraș etc.).

Anvelope MICHELIN pentru sarcini anormale

Acesta este momentul în care Michelin și experiența sa vin în ajutor. De încredere într-o gamă diversificată de condiții meteorologice, anvelopele MICHELIN X® MULTI sunt potrivite pentru aproape toate tipurile de camioane și utilizate în mod obișnuit pentru transportul greu. Singura diferență constă în numărul de punți necesare pentru susținerea sarcinii, în funcție de mărimea și masa acesteia.

Datorită tehnologiilor POWERCOIL, INFINICOIL și DURACOIL, cadrul ultra-robust al anvelopei MICHELIN X® MULTI maximizează sarcina utilă, îmbunătățește reșapabilitatea și optimizează longevitatea (o creștere de cel puțin 15% a kilometrajului, mai mult în funcție de produse)4; în timp ce tehnologia REGENION oferă utilizare versatilă și aderență excepțională.

Echipele Van Wieren Special au luat în considerare și MICHELIN Remix (anvelope reșapate). Cu un randament kilometric îmbunătățit, pentru o companie cu o flotă care include 40 de capete tractoare și 60 de semiremorci, aceste anvelope generează un avantaj economic și ecologic. „Discutăm despre o reducere anuală a consumului de materii prime cu aproximativ cinci tone metrice și a emisiilor de CO2 cu șase tone, numai pentru această companie, care are 1.100 de anvelope”, a declarat Steven Knol, manager de afaceri Michelin.

„Anvelopele MICHELIN Remix permit Van Wieren o reducere anuală a consumului de materii prime cu aproximativ cinci tone metrice și a emisiilor de CO2 cu șase tone.” 
Steven Knol, manager de afaceri Michelin5

Provocarea sarcinilor anormale pe șantierele de construcții

Mai rezistente ca niciodată, anvelopele platformelor joase sunt foarte solicitate. De exemplu, vehiculele care transportă sarcini late către șantierele de construcții întâmpină adesea diverse denivelări și obstacole. Pentru această parte a flotei, Van Wieren Special utilizează tot anvelope Michelin, de data aceasta apelând la modelul MICHELIN X® MULTI T2. Capabilă să reziste la sarcini extreme (până la 100 de tone), această gamă nouă beneficiază de multe tehnologii noi ale benzii de rulare. Rezultate: dimensiunile precum 205/65 R 17,5 și 245/70 R 17,5 pot susține mai mult de 8,2 și, respectiv, 12 tone pe punte.

Transportul celor mai grele sarcini este o provocare care solicită precizie și siguranță, necesită echipamente specializate și atenție meticuloasă la reglementările privind lățimea sarcinii. Tehnologiile inovatoare ale anvelopelor MICHELIN oferă o soluție fiabilă, care garantează transportul în siguranță al sarcinilor anormale, pe diferite suprafețe de rulare.

SURSE

1 Comisia stabilește măsuri imediate de sprijinire a industriei europene a energiei eoliene; comunicat de presă al Comisiei Europene, 24 octombrie 2023 
2 Site-ul oficial cu informații administrative pentru companii, entreprendre.service-public.fr 
3 Site-ul oficial al guvernului britanic  
4 Teste comparative interne cu alte anvelope, efectuate între 2015 și 2019. Pentru a vedea detaliile, faceți clic aici https://business.michelin.ro/anvelope/michelin-x-multi-f-d-t-z-z2-22-5
5 Citat din videoclipul articolului. Date bazate pe consumul anual de anvelope Michelin Remix de către transportator. 

Utilizaţi o versiune veche a browserului web.

Utilizați un browser care nu este acceptat de acest website. Aceasta înseamnă că este posibil ca unele funcționalități să nu meargă. Acest lucru poate duce la comportamente ciudate atunci când navigați.

Utilizați sau actualizați/ instalați unul dintre următoarele browsere pentru a profita din plin de acest website.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+