Verkehr auf der A 44n zwischen den Tagebauen Garzweiler I und Garzweiler II. JC<chen, Nordrhein-Westfalen, Deutschland

header hd

Verkehr auf der A 44n zwischen den Tagebauen Garzweiler I und Garzweiler II. JC<chen, Nordrhein-Westfalen, Deutschland

Drumurile europene pot deveni mai sigure pentru toată lumea

Publicat la data 1 martie 2023 - 2 minut(e) de lectură

Vestea bună este că, în prezent, drumurile sunt mai sigure ca niciodată, dar mai avem mult până la„ Viziunea Zero“, obiectivul Uniunii Europene de a reduce la zero numărul de decese și răniri grave pe șosele până în 2050.

Din dorința de a încuraja șoferii să conducă în condiții mai sigure, UE a introdus 11 noi Regulamente de Siguranță Generală (RSG) pentru camioanele de mare tonaj. În curând, producătorii de autovehicule vor fi obligați să includă aceste caracteristici de siguranță activă în noile vehicule, pentru a proteja utilizatorii vulnerabili ai drumului, îndeosebi pietonii și bicicliștii, și pentru a influența comportamentul șoferilor.

Vă prezentăm informațiile de care aveți nevoie pentru a menține siguranța și conformitatea reglementară flotei dumneavoastră

img

Protejarea utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor

Prin comparație cu dimensiunile uriașe ale unui camion de mare tonaj, aproape orice circulă pe șosea este utilizator vulnerabil. Noile Regulamente Generale de Siguranță au fost concepute pentru a proteja orice persoană care circulă în apropierea unui șofer de camion, în special pe cei mai vulnerabili utilizatori ai drumurilor din zonele urbane. Aceste regulamente fac parte dintr-o strategie mai amplă a UE de îmbunătățire a siguranței rutiere, care include ameliorarea cartografierii riscurilor și revizuirea normelor privind infrastructura rutieră.

1. Semnalizarea frânării de urgență:
Atunci când un șofer de camion frânează brusc, un semnal luminos intermitent de frână semnalează în mod clar celorlalți participanți din trafic manevra de încetinire rapidă sau oprire bruscă a camionului.

2. Detectare marșarier:
Cu ajutorul camerelor sau senzorilor instalați în partea din spate a camionului, șoferii au perspectivă foarte clară asupra zonelor din jur.

3. Sistem de informare privind unghiul mort:
Îi avertizează pe șoferii camioanelor dacă un utilizator al drumului circulă pe lângă vehiculul lor.
4. Sistem de informare privind distanța:
Avertizează șoferii de camion dacă un utilizator al drumului se află în fața vehiculului lor.

Conducem mai sigur, avem drumuri mai sigure

Dacă un șofer de camion adoptă o conducere sigură, siguranța va fi mai mare pentru oricine din trafic. Exact acesta este scopul următorului grup de sisteme de siguranță activă. Astfel, odată ce toate RSG vor fi implementate, UE preconizează că reglementările vor contribui la evitarea a peste 140 000 de accidente grave pe șosea și la salvarea a cel puțin 25 000 de vieți până în 2038. *

5. Sistemul de monitorizare a presiunii anvelopelor (TPMS): Acest sistem monitorizează automat presiunea în anvelope și semnalează în timp real pierderea de presiune, dar nu trebuie să înlocuiască controlul vizual zilnic al anvelopelor!

6. Asistență inteligentă pentru viteză: Acest sistem monitorizează viteza și îi avertizează pe șoferi dacă depășesc limita de viteză.

7. Facilitarea instalării unui alcoolscop anti-pornire: Acest regulament prevede ca toate vehiculele noi să fie dotate cu o interfață standardizată pentru montarea unui alcoolscop, instalarea nefiind obligatorie.

8. Detectarea somnolenței și a scăderii vigilenței: Acest nou sistem evaluează comportamentul camionului, reamintindu-i șoferului să tragă pe dreapta pentru o pauză atunci când este necesar.

NB: Primele opt sisteme de siguranță activă vor fi obligatorii pe fiecare camion nou care iese din fabrică până în iulie 2024, ceea ce înseamnă noi modele și noi înmatriculări.

Reglementări viitoare în curs de adoptare

Ultimele trei regulamente vor intra în vigoare între 2026 și 2029:

9. Detectarea și prevenirea scăderii vigilenței: Senzorii recunosc semnele de somnolență și de atenție redusă. Aplicare în 2026.

10. Ameliorarea vederii directe din poziția șoferului: Aceste noi dispozitive de siguranță vor îmbunătăți „viziunea directă“ și vor reduce la minimum unghiurile moarte. Aplicare în 2029

11. Înregistrator date evenimente (accidente): Reprezintă „cutia neagră“ pentru camioane. Aplicare în 2029.

Obiectiv principal

Statele UE vor fi primele care vor implementa aceste noi reglementări, iar alte țări din regiune, printre care Norvegia, Elveția, Turcia și Israel, se vor alinia și ele. Aceste sisteme vor îmbunătăți garantat siguranța șoferilor și a drumurilor, dar nu sunt menite să înlocuiască bunul simț și practicile de conducere în siguranță.

Un șofer corect instruit va fi în continuare cel mai important factor din ecuație.

Utilizaţi o versiune veche a browserului web.

Utilizați un browser care nu este acceptat de acest website. Aceasta înseamnă că este posibil ca unele funcționalități să nu meargă. Acest lucru poate duce la comportamente ciudate atunci când navigați.

Utilizați sau actualizați/ instalați unul dintre următoarele browsere pentru a profita din plin de acest website.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+