Regulamente în România

Montarea anvelopelor noi de camioane și autobuze

Michelin vă recomandă să montați anvelope cu un profil identic al benzii de rulare pe o punte. Dacă acest lucru nu este posibil, Michelin vă recomandă să împerecheați anvelope de același tip.
Reglementările locale privind producția și utilizarea impun ca anvelopele montate pe aceeași punte să aibă aceeași dimensiune și construcție. Deci, puteți monta anvelope cu profiluri diferite ale benzii de rulare dacă:

  • sunt fabricate de același producător,
  • au aceeași dimensiune,
  • sunt de același tip (radial sau diagonal),
  • aparțin aceleiași categorii de utilizare (anvelope pentru asfalt, anvelope speciale, anvelope de iarnă cu marcaj M+S),
  • au același cod de aprobare,
  • au indici de sarcină identici și
  • au același indice de viteză.

Pentru adaptări specifice, consultați regulamentele locale.

Montarea anvelopelor recanelate

Regulamentul permite montarea anvelopelor recanelate pe toate punțile vehiculelor comerciale, inclusiv pentru transportul de persoane sau materiale periculoase, cu condiția să fie îndeplinite anumite criterii cu privire la dimensiunea anvelopei, modelul și metoda de recanelare.

montare anvelope recanelate

montare anvelope recanelate

Montarea anvelopelor reșapate

Anvelopele MICHELIN Remix sunt proiectate și fabricate pentru a fi utilizate pe punțile motoare și pe punțile remorcii.
Vă recomandăm să nu montați anvelope MICHELIN Remix pe prima punte motrică a autovehiculelor, nici pe cele cu profil în Z.
Puteți monta anvelope MICHELIN Remix pe a doua punte față a unui autoșasiu 8 x 4.

Montarea uniformă pe o punte echipată numai cu anvelope reșapate

Următoarele caracteristici tehnice ale anvelopelor reșapate trebuie să fie identice:

  • compania de reșapare,
  • dimensiunea anvelopelor,
  • structura anvelopelor,
  • indicele de sarcină și de viteză și
  • categoria de utilizare a anvelopelor.

Este INTERZISĂ montarea pe aceeași punte a anvelopelor reșapate de companii diferite, indiferent de marca carcasei.

Este PERMISĂ montarea anvelopelor reșapate de la aceeași companie, indiferent de marca carcasei.

schema punti autorizate cu montare uniforma de anvelope resapate

schema punti autorizate cu montare uniforma de anvelope resapate

Montarea mixtă (anvelope noi – reșapate) pe punte

Montarea MIXTĂ a anvelopelor omologate pe aceeași punte este posibilă numai dacă:
Compania de reșapare și cea de anvelope noi este aceeași.
Marca de carcasă este aceeași (pentru anvelopele noi și reșapate).
Următoarele caracteristici tehnice ale anvelopelor noi și reșapate montate pe aceeași punte trebuie să fie identice:

  • marca de carcasă și compania de reșapare,
  • dimensiunea anvelopelor,
  • tipul (radial sau diagonal),
  • indicele de sarcină și de viteză și
  • categoria de utilizare a anvelopelor (asfalt, off road, iarnă - marcaj M+S)
Picto capture page 8 niveau usure Help and Advice

Picto capture page 8 niveau usure Help and Advice

schéma d'usure de pneus

Adâncimea profilului benzii de rulare pe aceeași punte

Diferența de adâncime între canelurile principale pentru două anvelope montate pe aceeași punte nu trebuie să depășească 5 mm.

Durata de utilizare a produsului

Anvelopele sunt fabricate din diferite tipuri de materiale și componente, ale căror proprietăți se modifică în timp. Această modificare depinde de condițiile de depozitare (temperatură, nivel de umiditate, poziție etc.) și de condițiile de utilizare (sarcină, viteză, presiune de umflare, starea roților etc.) la care sunt expuse anvelopele.
Factorii de îmbătrânire sunt variabili și greu de măsurat, așa că Michelin recomandă ca, pe lângă verificările periodice efectuate de utilizator, anvelopele să fie verificate periodic de specialiști calificați, care pot evalua adecvarea acestora pentru continuarea utilizării.
Această verificare ar trebui să aibă loc cel puțin o dată pe an, începând cu cel de-al 5-lea an de utilizare a anvelopei sau după 8 ani de la data fabricației.
După una dintre aceste date, pe lângă verificările vizuale periodice și ale presiunii de umflare, se recomandă ca un specialist în anvelope să efectueze această verificare anuală.
Se recomandă ca anvelopele cu vârsta mai mare sau egală cu 10 ani să nu fie utilizate pe punțile directoare ale camioanelor și autobuzelor.
Se recomandă utilizarea acestora pe punțile remorcii.

Nerespectarea acestor recomandări poate duce la o reducere a performanțelor vehiculului, probleme de manevrabilitate și/sau o defecțiune a anvelopelor, care ar putea pune în pericol siguranța utilizatorului și a terților. Michelin nu va fi responsabil în nicio circumstanță pentru daunele care apar ca urmare a și/sau în timpul utilizării care nu respectă recomandările sale.

Uzura anvelopelor

Canelurile profilului benzii de rulare trebuie să aibă o adâncime de cel puțin 1,0 mm pe o bandă continuă, pe cel puțin 3/4 din lățimea benzii de rulare și în jurul întregii circumferințe. Conform legislației locale:

  • pe lângă prevederea de mai sus referitoare la adâncimea pe cel puțin 3/4 din lățimea benzii de rulare, profilul original al benzii de rulare trebuie să fie vizibil în sfertul rămas.
  • nicio pânză nu trebuie să fie vizibilă nici la suprafață, nici la baza profilului benzii de rulare,
  • nu trebuie să existe tăieturi adânci pe flancurile anvelopelor.

Dacă a fost atinsă limita legală sau tehnică de uzură, anvelopa trebuie demontată și înlocuită. În caz de uzură anormală sau de diferență de uzură între anvelope aceleiași punți, trebuie consultat un specialist.

limite uzura anvelope de camion in principalele tari europene

limite uzura anvelope de camion in principalele tari europene

Reparații anvelope

În timpul utilizării o anvelopă este supusă unei serii de solicitări și tensiuni și se poate deteriora în diferite moduri.
Ignorarea deteriorării unei anvelope este periculoasă. Designul anvelopelor MICHELIN permite în unele cazuri repararea acestora.

Însă nu toate tipurile de deteriorări pot fi reparate. Repararea unei anvelope trebuie efectuată de specialiști calificați și instruiți.
Reparatorul de anvelope este singurul responsabil de precizia și calitatea reparării anvelopei. Înainte de a fi reparate, anvelopele trebuie întotdeauna demontate și verificate cu atenție în interior și în exterior de către un specialist.

Marcajele anvelopelor de iarnă

Logo badge 3pmsf full Help and Advice

Logo badge 3pmsf full Help and Advice


3PMSF - fulg de zăpadă și 3 piscuri de munte

Acest simbol se regăsește pe anvelopele de iarnă special proiectate pentru a asigura suficientă aderență și mobilitate în condiții de iarnă.
Acest marcaj este acordat pe baza unui test de reglementare (UNECE R117), care măsoară tracțiunea la accelerație pe zăpadă bătătorită a tuturor anvelopelor noi pentru camioane. Numai anvelopele care trec acest test pot fi încadrate în această categorie, iar marcajul este vizibil pe flancul anvelopei.
Toate anvelopele marcate 3PMSF dispun și de marcajul M+S.

Logo badge m s full Help and Advice

Logo badge m s full Help and Advice


M + S – noroi și zăpadă

Marcajul M+S nu face obiectul unui test de performanță reglementat și este în schimb declarat de producător.
În prezent, numai marcajul M+S este recunoscut pe plan internațional ca identificator al anvelopelor de iarnă (UNECE R54 și R117).

Pentru a vă asigura că anvelopele sunt cele mai potrivite domeniului de utilizare, vă recomandăm să verificați întotdeauna prezența marcajelor M+S și/sau 3PMSF pe flancuri, dar și să consultați documentația și site-ul web Michelin.

Utilizaţi o versiune veche a browserului web.

Utilizați un browser care nu este acceptat de acest website. Aceasta înseamnă că este posibil ca unele funcționalități să nu meargă. Acest lucru poate duce la comportamente ciudate atunci când navigați.

Utilizați sau actualizați/ instalați unul dintre următoarele browsere pentru a profita din plin de acest website.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+