Montarea și demontarea anvelopelor

Operațiunile de montare și demontare pot implica riscuri, așa că Michelin recomandă ca anvelopele agricole să fie montate și demontate de specialiști instruiți și calificați, folosind sculele și metodele de lucru adecvate. Nu încredințați niciodată aceste operațiuni unui ucenic care lucrează singur; dacă aceste operațiuni sunt efectuate de mai multe persoane, în cazul montării anvelopelor de mare volum, asigurați-vă că cel puțin o altă persoană este prezentă pe toată durata operațiunii. Utilizați o sursă de aer comprimat echipată cu un regulator de presiune reglat corect. Nerespectarea acestor instrucțiuni și metode poate duce la montarea incorectă a anvelopei agricole pe jantă și provoca dezumflarea rapidă a anvelopei, cu riscul asociat de rănire gravă sau chiar deces.

Demontarea unei anvelope de pe jantă

Edito removebead ag Help and Advice

Edito removebead ag Help and Advice

disassemble a wheel

1. Nu încercați niciodată să îndepărtați de pe o jantă talonul unei anvelope agricole umflate.

2. ESENȚIAL: Ventilul valvei trebuie demontat:

  • Asigurați-vă că anvelopa este complet dezumflată înainte de a încerca să o demontați
  • Nu utilizați scule care ar putea deteriora flancurile sau taloanele unei anvelope
  • Dacă anvelopa este echipată cu crestături pentru demontare, desprindeți taloanele de acestea
  • Pentru a ajuta la demontare și a evita deteriorarea taloanelor, în special la repararea unei pene, lubrifiați scaunele jantei și taloanele anvelopei
  • Dacă janta prezintă o deteriorare evidentă, anvelopa trebuie dezumflată înainte de a fi demontată

Pregătirea pentru montare

Edito remove tyre large reference Help and Advice

Edito remove tyre large reference Help and Advice

triptich picture of a man removing a tyre

1. Înainte de montare, asigurați-vă că janta, anvelopa și camera sunt compatibile și verificați dacă:

  • anvelopa este potrivită pentru vehicul sau mașină,
  • diametrul scaunului jantei corespunde cu cel al anvelopei care va fi montată, de ex. anvelopă 18,4 R30 și jantă DW 16 x 30
  • anvelopa poate fi montată pe această jantă (consultați caracteristicile în documentația producătorului).

⚠️ Rețineți - există jante cu diametrul scaunului de 15,3’’; nu montați niciodată pe aceste jante anvelope de 15’’. Același lucru este valabil și pentru jantele de 16,1’’ și 15,5’’; nu montați niciodată anvelope de 16’’.

2. Înainte de a monta o anvelopă care a fost deja utilizată:
- janta trebuie să fie curată și în stare perfectă (să nu prezinte nicio deteriorare),
- în caz contrar, curățați bine janta folosind o perie metalică. Nu montați niciodată o anvelopă pe o jantă care are crăpături, fisuri, este foarte deformată, prezintă urme de reparații prin sudură...

3. Dacă anvelopa nu este nouă, verificați cu atenție starea interiorului și exteriorului acesteia. Dacă prezintă deteriorări considerate ca fiind ireparabile de către un specialist, aruncați anvelopa.

4. În cazul echipării cu o cameră de aer, utilizați întotdeauna o cameră nouă, potrivită pentru dimensiunile anvelopei (marcajele camerei indică dimensiunile anvelopelor compatibile).

⚠️ Nu montați camera pe o jantă deteriorată sau reparată, ori pe o jantă cu un finisaj incompatibil cu o cameră.

Montați o valvă nouă pentru roată fără cameră de fiecare dată când înlocuiți o anvelopă fără cameră.

5. Utilizați întotdeauna scule fără muchii ascuțite, în stare bună și potrivite pentru anvelopele și jantele respective (desprinderea de talon, pârghii, mașini...). Pentru anvelopele mari sau late, vă recomandăm să utilizați un împingător pentru talon sau o sculă de desprindere a talonului (cu asistență mecanică corespunzătoare). Pentru a monta cel de-al doilea talon utilizați împingătorul pentru talon, pentru a vă asigura că al doilea talon este bine fixat pe jantă și a preveni deteriorarea anvelopei. Înainte de montare, lubrifiați scaunele jantei și taloanele anvelopei. Aplicați un strat subțire de lubrifiant pe suprafețele indicate în diagrama de mai jos; pe partea exterioară a taloanelor lubrifiantul trebuie să ajungă la 5 cm deasupra flanșei jantei. Utilizați numai produse proiectate în acest scop, care nu vor degrada anvelopa (de ex., nu utilizați produse pe bază de hidrocarburi, silicon sau antigel).

Montarea unei anvelope pe o roată verticală

Edito fit tyre vertical Help and Advice

Edito fit tyre vertical Help and Advice

two men fitting a tire

fitting 7

fitting 7

1. Poziționați valva sau orificiul acesteia în partea de jos.

2. Dacă există o diagramă pentru valvă pe flancul anvelopei, poziționați diagrama cât mai aproape de orificiul valvei sau de valvă.

3. Fixați anvelopa pe jantă, astfel încât primul talon să fie poziționat pe flanșa jantei. Rețineți că trebuie să rotiți în direcția indicată de săgeata de pe anvelopă (dacă există).

4. Utilizând o pârghie adecvată pentru a aplica presiune la fiecare aproximativ 10 cm:

  • împingeți primul talon peste flanșa jantei.
  • După ce ați terminat cu primul talon: poziționați camera ușor umflată în interiorul anvelopei (dacă este utilizată o cameră) și fixați valva prin strângerea parțială a piuliței.
  • Pentru al doilea talon: treceți-l peste flanșa jantei,
  • și terminați în dreptul valvei.

5. Centrați anvelopa, montați taloanele

  • coborâți ușor cricul, pentru a optimiza centrarea anvelopei,
  • scoateți mecanismul intern al valvei,
  • umflați încet și parțial, pentru o poziționare optimă a talonului,
  • verificați ca taloanele să nu ciupească camera, apoi umflați la 2,5 bari, dar nu mai mult, pentru a vă asigura că taloanele sunt poziționate corect.


Umflarea și poziționarea talonului

Picto ag help advice schema fitting en Help and Advice

Picto ag help advice schema fitting en Help and Advice


⚠️ IMPORTANT: Nu stați niciodată în conurile de traiectorie (imaginile 1, 2 și 3), pentru a evita orice risc de rănire fizică în cazul unui incident. Pentru condiții optime de siguranță, utilizați un pistol de umflare complet funcțional, conectat la valvă cu un prelungitor de cel puțin 3 metri, echipat cu o clemă de fixare pe valvă și cu un manometru calibrat (nu blocați niciodată trăgaciul).

Siguranța:

Utilizați următoarele echipamente de siguranță:

Sistem de susținere a ansamblului anvelopei (cușcă de siguranță),
Ochelari de protecție
Încălțăminte de protecție
Căști de protecție. Dacă nu este disponibilă o cușcă sau o bară de siguranță, operatorul trebuie să se îndepărteze cât mai mult posibil de anvelopă și jantă.

Precauții:

Cel mai important, verificați:
Când poziționați taloanele, aveți mare grijă și asigurați-vă că sunt corect amplasate și centrate în raport cu flanșele jantei și umflați la 2,5 bari (36 psi), DAR NU MAI MULT. Pentru a monta și a poziționa taloanele pe scaunele jantei, UMFLAȚI LA 2,5 BARI, FĂRĂ A DEPĂȘI ACEASTĂ PRESIUNE.
Dacă taloanele nu sunt poziționate corect: dezumflați, ungeți din nou și umflați la 2,5 bari (36 psi) și repetați operația ori de câte ori este necesar, până când taloanele sunt poziționate corect.

picto fitting 10 help and advice

picto fitting 10 help and advice

În continuare:

După ce toate operațiunile precedente au fost executate corect:

Înlocuiți mecanismul interior al valvei(ventilul valvei)

Strângeți piulița pe valvă cu mâna

Umflați la presiunea de lucru corespunzătoare, în funcție de nivelul de sarcină menționat în documentația producătorului, ori la presiunea pentru depozitare

După o operație de umflare sau verificare a presiunii strângeți capacul valvei, deoarece numai acesta asigură curățenia și etanșeitatea valvei.

Dacă montați anvelopa orizontal pe sol (nu este recomandat de MICHELIN, deoarece este imposibil să vedeți dacă talonul inferior este fixat corect), luați următoarele măsuri de precauție suplimentare:

Inițial, nu depășiți o presiune maximă de 0,7 bar (10 psi) (pentru a realiza etanșeitatea)

Ridicați ansamblul anvelopă-jantă și amplasați-l într-o cușcă de siguranță sau poziționați partea superioară în dreptul unui perete robust, niciodată în dreptul unei uși sau al unui perete despărțitor ușor

Respectați instrucțiunile privind umflarea pentru montarea verticală (imaginile 1, 2 și 3)

Notă: Toate anvelopele radiale care urmează să fie utilizate la presiune mică trebuie montate pe jante de înaltă calitate.

Începerea operațiunilor

Când transportați utilaje (pe drum, pe calea ferată sau pe navă), vă recomandăm să umflați anvelopele agricole la 1,8 bari (26 psi), pentru a evita orice deteriorare provocată de anumite sisteme de depozitare.

La punerea în funcțiune a mașinii presiunea trebuie stabilită și reglată în funcție de sarcina la care vor fi supuse anvelopele și de condițiile reale de utilizare.

Montarea și demontarea unei anvelope agricole (EN)

MICHELIN - TRAINING - Tire fitting and removing method (EN)

Utilizaţi o versiune veche a browserului web.

Utilizați un browser care nu este acceptat de acest website. Aceasta înseamnă că este posibil ca unele funcționalități să nu meargă. Acest lucru poate duce la comportamente ciudate atunci când navigați.

Utilizați sau actualizați/ instalați unul dintre următoarele browsere pentru a profita din plin de acest website.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+