Marcajele anvelopei unui tractor
Cum se interpretează marcajele anvelopei unui tractor?
REZUMAT
Dimensiunea anvelopelor de tractor explicată în mai puțin de 5 minute
Pentru a trece direct la subiect, vă prezentăm un videoclip cu pricipalele informații despre marcajele anvelopelor. O prezentare mai detaliată veți regăsi în restul articolului.
Un exemplu concret de dimensiune a anvelopei de tractor
Pentru a urmări acest video, va trebui să accepți câteva cookie-uri de la platforma Youtube .Trebuie doar să dai clic pe butonul de mai jos pentru a deschide modulul de cookie.
Accept cookie-urile YoutubeSă luăm un exemplu concret cu o anvelopă MICHELIN Xeobib și să analizăm cu atenție semnificația marcajelor de pe flancul anvelopei:
MICHELIN: marca producătorului apare întotdeauna pe flancul anvelopei.
XeoBib: denumirea gamei (în acest caz „Xeobib”) apare în apropierea mărcii. O gamă este proiectată pentru un anumit tip de vehicul și pentru a satisface o anumită nevoie.
VF = înseamnă „flexie foarte mare”: acest prefix este pentru o categorie standardizată de anvelope - anvelope concepute pentru a suporta o sarcină cu 40% mai mare la aceeași presiune (2). În cazul Michelin, standardul VF sau IF corespunde „tehnologiei MICHELIN Ultraflex”, care permite amprente mai lungi, pentru a limita compactarea solului și formarea șanțurilor.
Dimensiunea anvelopei face parte din marcajele anvelopei de tractor
Apoi regăsim marcajele care desemnează dimensiunea anvelopei:
650: lățimea nominală a secțiunii, în mm. Acest marcaj al anvelopei corespunde distanței dintre flancurile stânga și dreapta ale anvelopei.
60: raportul de aspect în % (înălțimea flancului/lățimea nominală a secțiunii). În practică acest lucru înseamnă că, în exemplul nostru, raportul este de 60% din 650.
R: definește structura: „R” înseamnă profil radial. Dacă anvelopa nu este radială, o liniuță simplă „-”ar fi desemnat o anvelopă radială.
38: diametrul nominal al jantei în inch.
155: indicele de sarcină standardizat. Acesta este un indice care corespunde sarcinii nominale pe care o poate susține anvelopa. Pentru a afla sarcina maximă în kilograme care corespunde indicelui dvs. de sarcină, puteți consulta tabelul cu indicii de sarcină.
D: indicele de viteză standardizat. Acesta este un indice care corespunde vitezei maxime la care poate fi utilizată anvelopa. Consultați tabelul cu indicii de viteză.
Radial: Tipul construcției.
RC = „circumferința de rulare” în mm
E = lățimea secțiunii anvelopei, în mm.
Tubeless: anvelopă fără cameră de aer
Michelin® X®: marcă comercială
Alte marcaje ale anvelopei care pot apărea pe flanc
Să parcurgem lista marcajelor care pot fi regăsite pe flancul unei anvelope și informațiile corespunzătoare acestora.
IF = „flexie îmbunătățită”: acest prefix este pentru o categorie standardizată de anvelope, concepute pentru a suporta o sarcină cu 20% mai mare la aceeași presiune. (1)
VF = „flexie foarte mare”: după cum putem vedea în exemplul de mai sus, acest prefix este pentru o categorie standardizată de anvelope, concepute pentru a suporta o sarcină cu 40% mai mare la aceeași presiune (2).
PFO = „funcționare la presiune pentru câmp”: acest marcaj al anvelopei este un standard ETRTO* care permite anvelopelor IF/VF pentru tractor să suporte o sarcină mai mare la o viteză mai mică (1)(2). *ETRTO = Organizația Tehnică Europeană pentru Jante și Anvelope
Alte marcaje pentru anvelope agricole
CFO = „utilizare ciclică pe câmp”: înseamnă o utilizare ciclică pe câmp îmbunătățită. CFO indică faptul că anvelopele sunt proiectate pentru a suporta o sarcină mai mare pe câmp, pe o distanță de maxim 1,5 km. (3)
TL = „fără cameră”: înseamnă că anvelopa nu trebuie utilizată cu o cameră de aer. Michelin realizează numai anvelope fără cameră de aer pentru mașini agricole.
IMP = „echipament”: acest marcaj al anvelopei înseamnă că aceasta este proiectată în special pentru utilaje agricole în susținerea producției alimentare sau pentru remorci. Aceasta poate echipa și roțile față directoare și roțile motoare ale tractoarelor agricole și forestiere, dar nu este potrivită pentru lucrări solicitante, cu un cuplu ridicat.
IND = „industrial”: marcaj pentru anvelopele destinate activităților în construcții, cu presiuni și indici de sarcină diferiți de ale anvelopelor cu denumire și dimensiune echivalente, destinate activităților agricole.
NRO = „opțiune pentru jantă îngustă”: standard ETRTO experimental, care trebuie aprobat. Acesta permite utilizarea unei jante mult mai înguste decât cea autorizată în mod normal de ETRTO pentru anvelopele IF și VF.
CAI = „codul internațional al articolului”: Identifică un produs cu un cod unic specific, unic, format din 6 cifre
SRI = „indicele razei de viteză”: Parametru utilizat pentru a calcula viteza teoretică a vehiculelor în timpul procedurilor de standardizare din Uniunea Europeană și pentru compatibilitatea anvelopelor cu dimensiuni diferite.
Pictograme
Pictogramele sunt marcaje suplimentare regăsite pe anvelopele MICHELIN. Iată semnificația acestora.
Pictogramă tehnologie MICHELIN Ultraflex
MICHELIN Ultraflex
Tehnologia MICHELIN Ultraflex, inventată de Michelin în 2004, este o inovație importantă, care permite vehiculelor agricole să utilizeze o presiune mult mai mică și, astfel, să protejeze solul, îmbunătățind randamentul culturilor. Acest simbol înseamnă că anvelopa este echipată cu această tehnologie.
pictogramă tracțiune ridicată
Tracțiune ridicată
Această pictogramă înseamnă că anvelopa dvs. a fost proiectată pentru a asigura o aderență ridicată, pentru o tracțiune mai bună pe câmp.
Pentru a afla mai multe, consultați articolul nostru despre „Cum sporiți tracțiunea”
pictogramă pregătită pentru sisteme de aer
Pregătită pentru sisteme de aer
Dacă anvelopa este „pregătită pentru sisteme de aer”, este compatibilă cu CTIS (Sistemul Central de Umflare a Anvelopelor), care vă permite să controlați presiunea în anvelope din cabină.
pictogramă protecție pentru miriște
Protecție pentru miriște
Această pictogramă înseamnă că anvelopa este proiectată cu o protecție specială împotriva deteriorării provocate de miriște.
Consultați articolul nostru despre deteriorarea anvelopelor.
Pictogramă presiune maximă de montare
Presiune maximă de montare
Acest simbol nu indică presiunea maximă în anvelopă în timpul deplasării, ci presiunea maximă atunci când este montată pe jantă.
Nu uitați ca după montarea anvelopei să reglați presiunea în aceasta la valoarea corespunzătoare.
Pentru a afla mai multe, consultați articolul nostru dedicat.
Dimensiunile carcasei și jantei
De asemenea, poate fi util să știți ce înseamnă dimensiunile carcasei și jantelor. Vă oferim explicațiile necesare cu ajutorul unei scheme:
Dimensiunile carcasei și jantei
Carcasă
S: lățimea secțiunii anvelopei
R’: raza cu sarcină statică, exprimată în mm-„R” pentru profil radial „-” pentru profil diagonal
R: raza fără sarcină
D: diametrul exterior, egal cu 2 x R
Jantă
Ø: diametrul jantei în inch
F: lățimea interioară
H: înălțimea secțiunii
Pentru a afla mai multe despre jante, consultați articolul nostru „Informații despre jante, camere și valve”.
Aveți nevoie de sfaturi suplimentare? Descoperiți ghidul nostru cu noțiuni de bază despre anvelope
(1) Comparativ cu anvelopa non IF (flexie mare)
(2) Comparativ cu anvelopa non VF (flexie foarte mare)
(3) Comparativ cu anvelopa non CFO