Pe câmp, tractorul are nevoie de tracțiune

Anvelopă de tractor pe câmp

Cum sporiți tracțiunea și ce anvelope de tractor să alegeți ?

 

Tracțiunea bună este esențială pentru o productivitate maximizată. Dar există momente în care prea multă patinare poate reduce eficiența tractorului. Ce soluții și ce anvelope de tractor pot rezolva problema? Găsiți răspunsuri în acest articol.

Ce este capacitatea de tracțiune?

Capacitatea de tracțiune este importantă atunci când tractorul trebuie să transmită puterea, în special dacă sarcina din spate este mare deoarece este remorcat cu echipament. Condițiile dificile (sol moale, umed) pot solicita o capacitate mai mare de tracțiune, ducând la o patinare excesivă.

Patinarea tractorului

După cum știți, este obișnuit și normal ca anvelopele tractorului să patineze puțin în timpul lucrului pe câmp. Dacă rata de patinare ar fi zero, ați putea să credeți că forța tractorului nu a fost complet exploatată și că productivitatea trebuie, prin urmare, îmbunătățită.

Dar peste un anumit prag, patinarea indică transmiterea unei puteri insuficiente către punțile motoare și, prin urmare, o tracțiune care trebuie optimizată.

Unele echipamente remorcate solicită mai mult tractorul decât altele.

unele echipamente remorcate solicită mai mult tractorul decât altele

Ce prag de patinare nu trebuie depășit?

În general, patinarea acceptabilă este între 8% și 15%.
Peste 15%, se recomandă luarea de măsuri pentru reducerea acesteia.
Peste 20%, patinarea devine un eveniment alarmant, care generează o reducere productivității și necesită luarea de măsuri urgente.

Care este cauza patinării excesive?

Unele echipamente remorcate solicită mai mult tractorul decât altele. Un echipament greu, de exemplu un plug sau un obiect lat, cum ar fi unele cultivatoare de miriște, poate fi dificil de tras. Echipamentele cu dinți pentru cultivarea miriștii pot lucra la o adâncime mai mare decât cele cu discuri și, prin urmare, necesită o forță mai mare de tracțiune.

Cum puteți optimiza tracțiunea în funcție de necesități?

1 - Lestați tractorul

Tracțiunea insuficientă, evidențiată de patinare, poate însemna că tractorul este prea ușor pentru echipamentul pe care îl remorchează. De aceea, cu excepția cazului în care echipamentul remorcat este înlocuit cu unul mai compatibil, poate fi necesară lestarea tractorului prin adăugarea de greutăți pe roți sau anvelope, de exemplu.

2 - Optimizați presiunea în anvelope

Presiunea în anvelope este un parametru esențial pentru optimizarea tracțiunii. Cu cât presiunea în anvelopă este mai mică, cu atât este mai mare amprenta pe lungimea anvelopei. Și cu cât este mai mare amprenta, cu atât bamele au mai multă aderență la sol și permit reducerea ratei de patinare.

Presiunea trebuie reglată în funcție de sarcina și viteza tractorului. Dacă aveți neclarități, puteți utiliza instrumentul nostru „MICHELIN AGROPRESSURE”, care vă va ajuta să găsiți presiunea corectă cu doar câteva clicuri.

Să luăm exemplul unei sarcini de 7.900 kg pe puntea spate, adică 3.950 kg pe fiecare roată spate. Anvelopa trebuie umflată la 1,4 bari la o viteză de 65 km/h (de exemplu cu MICHELIN MULTIBIB 650/65R42 158D TL), comparativ cu 0,9 bari la aceeași dimensiune și viteză, datorită tehnologiei MICHELIN ltraFlex (de exemplu cu MICHELIN AXIOBIB 2 VF 650/65R42 174D/171E TL).

Fiind omologată ca anvelopă cu flexie foarte mare, presiunea poate fi redusă cu 40% la aceeași dimensiune, pentru a oferi o amprentă mai mare și o tracțiune îmbunătățită.*

Mai multe studii* (în Statele Unite, Brazilia și Anglia) au stabilit că utilizarea anvelopelor cu tehnologie MICHELIN UltraFlex pe tot parcursul ciclului agricol permite creșterea randamentul agricol de la 2 la 6% pe an.

Un alt avantaj al presiunii reduse este faptul că anvelopele de tractor umflate astfel reduc compactarea solului, ceea ce înseamnă respect mai mare pentru sol și în special pentru râme, care sunt neprețuite pentru rolul lor natural în aerarea solului. Cu cât solul este mai poros, cu atât poate „respira” mai bine și cu atât mai ușor se poate infiltra apa adânc în sol, asigurând îmbunătățirea randamentului agricol.

3 - Utilizați Sistemul Central de Umflare a Anvelopelor (CTIS)

Cea mai mare dificultate în privința presiunii în anvelope este legată de utilizarea tractorului, care poate varia în funcție de teren. Sarcina și viteza variază în funcție de faptul dacă tractorul se deplasează pe drum, pe câmp și dacă tractează sau nu echipamente. Iar anvelopele tractorului trebuie să se adapteze condițiilor de utilizare. Dar cum reglați presiunea de fiecare dată când utilizați tractorul pentru altă activitate?

Datorită CTIS, nu trebuie să părăsiți scaunul operatorului.

Presiunea în anvelope trebuie adaptată în funcție de activitatea desfășurată, iar acest lucru influențează printre altele consumul de combustibil și prelungește durata de utilizare a anvelopelor tractorului.

Cum funcționează umflarea la distanță? Găsiți răspunsul în acest videoclip

As farmer, change tire pressure on move is a MUST to have

4 - Utilizați jumelarea

Jumelarea (cuplarea a două anvelope de tractor pe aceeași punte) este o opțiune interesantă pentru optimizarea tracțiunii, deoarece mărește amprenta la sol a tractorului în mod natural, oferind două avantaje principale:

  • Maximizați utilizarea puterii tractorului,
  • Pentru aceeași sarcină puteți reduce presiunea și, prin urmare, puteți menaja solul și îmbunătăți productivitatea agricolă

Pentru o jumelare reușită, este important ca anvelopele tractorului să fie identice, ca uzura lor să fie similară și ca presiunea în acestea să fie identică.

5 - Montați anvelopele de tractor potrivite

Pentru tracțiune optimă, recomandăm utilizarea anvelopelor de tractor cu tehnologie MICHELIN UltraFlex. Toate respectă standardul VF (flexie foarte mare) sau IF (flexie îmbunătățită), altfel spus, „presiunea redusă” ar trebui în mod normal să le permită o reducere a presiunii cu 40%* (sau cu 20% în cazul standardului IF***), comparativ cu o anvelopă cu tehnologie standard.

Principalul avantaj al tehnologiei MICHELIN UltraFlex este că vă permite să faceți aceste schimbări de presiune în timp, lucru care nu este valabil pentru toate mărcile.

Dacă utilizați și CTIS, puteți optimiza presiunea în anvelopele tractorului atât pe câmp, cât și pe drum, iar acest lucru optimizează consumul de combustibil și ajută la reducerea costurilor.

De asemenea, este important să rețineți că avem o soluție MICHELIN UltraFlex pentru toate lucrările agricole. Cu alte cuvinte, avem anvelope de tractor cu presiune redusă pentru tractoare de putere mare și medie, combine de recoltat, utilaje de erbicidat autopropulsate sau tractate și remorci.

Aveți nevoie de ajutor pentru alegerea anvelopelor de tractor potrivite? Accesați acest link:

 

Mențiuni legale

* Diferență normativă comparativ cu o anvelopă non VF (flexie foarte mare).
**  Un studiu realizat de Universitatea Harper Adams din Marea Britanie între 2013 și 2017 demonstrează că tehnologia MICHELIN ULTRAFLEX permite o creștere a randamentului agricol de la 2 și 6%. Aceste rezultate sunt confirmate de studii similare efectuate în Statele Unite (Illinois) în 2015 și Brazilia (Mato Grosso) între 2018 și 2021.
*** Diferența normativă între o anvelopă standard și una VF (flexie foarte mare)

Aveți nevoie de sfaturi suplimentare? Descoperiți ghidul nostru de selectare a anvelopelor.

Utilizaţi o versiune veche a browserului web.

Utilizați un browser care nu este acceptat de acest website. Aceasta înseamnă că este posibil ca unele funcționalități să nu meargă. Acest lucru poate duce la comportamente ciudate atunci când navigați.

Utilizați sau actualizați/ instalați unul dintre următoarele browsere pentru a profita din plin de acest website.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+