De ce reșaparea anvelopelor este o opțiune potrivită pentru camioanele pe care le dețin?

Why is tyre retreading a good option for my trucks?

De ce reșaparea anvelopelor este o opțiune potrivită pentru camioanele pe care le dețin?


Reșaparea anvelopelor este o opțiune economică și performantă pentru flotele de camioane. Dar ce presupune aceasta? Este opțiunea potrivită pentru dumneavoastră? Experții noștri explică totul. 

REZUMAT:

CE ESTE REȘAPAREA ANVELOPELOR?

Reșaparea anvelopelor este o operațiune pe care Michelin a dezvoltat-o de-a lungul timpului. Acesta constă în reutilizarea carcasei unei anvelope și înlocuirea benzii de rulare uzate cu una nouă. Desigur, anvelopele MICHELIN sunt proiectate încă de la început cu obiectivul de a fi reșapate, cu o carcasă suficient de rezistentă pentru a oferi anvelopelor mai multe vieți. 

Știați că?

Obiectivul inițial al fraților Michelin a fost de a reduce costul de utilizare a anvelopelor, garantând în același timp siguranța și o longevitate excepțională.  

Acesta a fost motivul pentru care reșaparea anvelopelor a apărut pentru prima dată în documentele comerciale ale companiei încă din 1923. 

Este o tehnică încă utilizată 100 de ani mai târziu.

De ce reșaparea anvelopelor de camion poate fi utilă pentru dumneavoastră?

Atunci când o anvelopă de camion atinge un nivel pronunțat de uzură, cu siguranță este posibilă înlocuirea acesteia. Dar reșaparea unei anvelope, în loc de înlocuirea imediată a acesteia, oferă avantaje considerabile din punct de vedere al bugetului, oferind în același timp performanțe similare cu cele ale unei anvelope noi. 

Frază pentru Franța, Spania, Portugalia, Elveția, Germania, Austria, BNL: De fapt, o anvelopă reșapată este în medie cu 40% mai ieftină decât o anvelopă nouă echivalentă(1) și vă permite să parcurgeți de până la 2 ori mai mulți kilometri cu aceeași carcasă(2). Carcasa poate fi reșapată de până la 2 ori cu marca MICHELIN Remix și de până la 4 ori cu marca LAURENT Retread. 

Frază pentru alte țări în care este comercializată marca MICHELIN remix: De fapt, o anvelopă reșapată este cu 40% mai ieftină decât o anvelopă nouă echivalentă(1) și vă permite să parcurgeți de până la 2 ori mai mulți kilometri cu aceeași carcasă(2). Cu marca MICHELIN Remix carcasa poate fi reșapată de până la 2 ori.

Reșaparea anvelopelor de camion constă în reutilizarea carcasei unei anvelope și înlocuirea benzii de rulare uzate cu una nouă

Truck tyre retreading consists of reusing the casing of a tyre and replacing the worn tread with a new one

Recanelarea anvelopelor + reșaparea anvelopelor = productivitate îmbunătățită! 

Reșaparea unei anvelope este a treia etapă în ciclul de mai multe vieți al unei anvelope MICHELIN, după recanelare. Prin îmbinarea recanelării și reșapării, puteți multiplica numărul de vieți al unei anvelope.  

Din punct de vedere practic, la prima recanelare o anvelopă poate parcurge cu 25% mai mulți kilometri(3), reducând consumul de combustibil cu 5%(4). Aceasta va putea parcurge până la 100% mai mulți kilometri la prima reșapare(2). Fiecare dintre aceste două etape poate fi apoi repetată o dată.  

Astfel, îmbinarea recanelării și reșapării este o metodă câștigătoare, cu beneficii clare pentru bugetul de exploatare:

Reșaparea anvelopelor este, de asemenea, o alegere bună pentru planetă 

Reșaparea anvelopelor este, de asemenea, o alegere bună pentru planetă Reșaparea nu numai că vă poate prelungi durata de utilizare a anvelopei, dar este și o opțiune mai prietenoasă pentru mediu.

Iată care sunt cele 3 beneficii majore

  • * Pentru 100 de anvelope reșapate, reducerea emisiilor de CO2 în atmosferă depășește 11,6 tone(5)
  • * 1 anvelopă reșapată = economie de 50 kg(6) la materii prime, față de o anvelopă nouă 
  • * Fiecare anvelopă reșapată reprezintă o anvelopă mai puțin de reciclat! 

Condițiile pentru reșaparea cu succes a anvelopelor 

Anvelopele reșapate sunt proiectate pentru a oferi siguranță și performanțe de același nivel cu anvelopele noi, dacă au o carcasă de înaltă calitate, robustă și proiectată să reziste mai multor cicluri de viață. 

Alte condiții care trebuie îndeplinite pentru a asigura performanțele așteptate: experiența profesională a companiei de reșapare a anvelopelor și materialele pe care le utilizează trebuie să fie la cele mai înalte standarde.  

În plus, pentru a asigura calitatea și fiabilitatea produsului finit, grija și experiența companiilor de reșapare cu care colaborăm este esențială în timpul etapelor de selectare, verificare și reparare a carcasei.  

Reșaparea anvelopelor necesită o carcasă suficient de rezistentă pentru a oferi anvelopei mai multe vieți

Tyre retreading requires a casing strong enough to give the tyre several lives

Cum se face reșaparea anvelopelor de camion în 4 pași simpli 

Din punct de vedere practic, cum procedați la reșaparea unei anvelope de camion?  

Pasul 1 - Măsurați uzura anvelopelor 

După prima recanelare, supravegheați uzura anvelopei cu ajutorul unui indicator de adâncime a benzii de rulare.

Dacă adâncimea benzii de rulare a atins limita legală de uzură, anvelopa poate fi demontată de dealer și trimisă pentru reșapare. 

Pasul 2 - Contactați dealerul de anvelope 

Contactați furnizorul de servicii specializat, pentru a solicita reșaparea anvelopelor. Carcasele anvelopelor uzate pot fi predate furnizorului de servicii local, care va efectua procesul de reșapare MICHELIN REMIX corespunzător. 

Pasul 3 - Sortați anvelopele, pentru a le trimite la fabrica de reșapare Michelin

După ce anvelopa a fost demontată, carcasa va fi recuperată și transportată la o fabrică Michelin, unde va fi verificată, reșapată și apoi returnată furnizorului de servicii.

Pasul 4 - Optimizați gestionarea anvelopelor de camion   

Dacă alegeți să încredințați gestionarea anvelopelor flotei unui dealer local, anvelopele noi și reșapate vor fi îngrijite cu atenție, pentru a optimiza gestionarea fluxului și pentru a evita indisponibilitatea vehiculelor. De asemenea, acest lucru reduce costurile de depozitare a anvelopelor. 

Michelin recomandă încredințarea gestionării anvelopelor vehiculelor dumneavoastră unui furnizor de servicii specializate de încredere. Acesta va efectua verificări preventive și de siguranță ale anvelopelor și se va asigura că presiunea în anvelope rămâne la valoarea corectă, astfel încât să le puteți exploata la potențial maxim... și pe durata tuturor vieților acestora! 

MENȚIUNI LEGALE

(1) Studiu intern Michelin realizat în 2022 folosind un instrument de analiză a competitivității la nivel european, prin compararea unei anvelope MICHELIN noi cu o anvelopă MICHELIN REMIX®. 

(2) Amestecul și profilul benzii de rulare ale anvelopelor MICHELIN Remix sunt, în ansamblu, aceleași cu cele ale anvelopelor MICHELIN noi. 90% din cauciucul anvelopelor MICHELIN Remix este fabricat din aceeași matriță și din aceleași materiale ca anvelopele MICHELIN noi și, prin urmare, are performanțe echivalente. Pe baza evaluărilor interne efectuate de centrul de cercetare și dezvoltare Michelin și a mărturiilor clienților din Europa, colectate începând din 2015. 

(3) Comparativ cu o anvelopă MICHELIN uzată, nerecanelată. Informații bazate pe recomandările făcute de federația franceză a producătorilor de anvelope (TNPF) în 2019, conform cărora recanelarea anvelopelor uzate crește durata de utilizarea acestora, prin utilizarea întregului cauciuc disponibil.

(4) reducere de 5,4% a consumului de combustibil: studiu intern realizat pe circuitele de testare Michelin de la Ladoux (Franța), pe 5 mai 2021, sub supravegherea DEKRA (nr. raport 21CPAEXT-030). Pentru comparația între anvelopele noi și anvelopele recanelate (R5 mm) au fost utilizate 2 camioane Volvo FH500 identice, echipate cu anvelope MICHELIN X® Line Energy™ Z2 & D2 315/70 R 22,5, fiecare dintre acestea conectat la o remorcă Schmitz Cargobull complet încărcată (40 de tone), echipată cu anvelope MICHELIN X® Line Energy™ T 385/55 R 22,5 umflate la presiuni identice (8,5 b, 7,5 b și 9,0 b). Rezultatele pot varia în funcție de condițiile meteorologice, tipul de drum, dimensiunea anvelopelor și stilul de condus. 

(5) Economia de CO2 asociată operației de recanelare se calculează pornind de la economia de materiale asociată. În privința economiei de materiale, o anvelopă recanelată poate parcurge cu până la 25% mai mulți kilometri (comparativ cu o anvelopă MICHELIN nouă, care nu a fost recanelată; pentru o adâncime medie a recanelării de 4 mm; informații bazate pe recomandările TNPF din 2013 care explică faptul că, atunci când anvelopa ajunge la limita de uzură, recanelarea poate îmbunătăți longevitatea anvelopei, prin utilizarea întregului cauciuc disponibil). Economia de materii prime este calculată la 2,3 kg de CO2* pe kg de materii prime. Pentru exemplificare, kilometrajul parcurs de 4 anvelope recanelate (de exemplu, ale unei punți motoare) echivalează cu kilometrajul parcurs de o anvelopă nouă (4 x 25%), respectiv 70 kg de materii prime (greutatea medie declarată a unei anvelope noi) ori 161 kg de CO2. * Echivalența dintre CO2 și un litru de combustibil sau un kilogram de materii prime este calculată în acest mod: factorul de emisii de 3,24 kg de CO2 pentru 1 litru de motorină provine din evaluarea ciclului de viață realizată de ADEME pentru motorina pură. Acesta include emisiile din timpul etapelor de producție a motorinei (17%) și din timpul arderii acesteia (83%). Sursă: ADEME, Studiul „Well to wheel - JEC”, v4, iulie 2014. Factorul de emisii de 2,3 kg de CO2 pentru 1 kg de anvelopă provine din calculele privind evaluarea ciclului de viață pentru producția unei anvelope (de la cadru la produsul finit), realizate intern de Michelin folosind regulile de calcul dezvoltate de producătorii de anvelope (TIP). Acesta include etape precum extracția materiilor prime, transportul, producția și distribuția. Sursă: standardul ecologic UL, „Reguli aferente categoriilor de produse privind pregătirea declarației de mediu pentru categoria de produse: anvelope”, v3.05, februarie 2022. 

(6) Din punct de vedere al economiei de materiale, masa medie a unei anvelope MICHELIN noi este de 70 kg*. Masa medie a unei anvelope pregătite pentru reșapare este de 50 kg**. 
*Studiu intern bazat pe dimensiunile celei mai bine vândute anvelope MICHELIN pentru camion de pe piața europeană: 315/80 R 22,5, 315/70 R 22,5 și 385/65 R 22,5. 
**Conform unei publicații TNPF din 2023: „carcasa reutilizabilă la reșapare reprezintă aproximativ 70% din masa unei anvelope” (sic). Prin urmare, 70% din 70 kg = aproximativ 50 kg. 

Utilizaţi o versiune veche a browserului web.

Utilizați un browser care nu este acceptat de acest website. Aceasta înseamnă că este posibil ca unele funcționalități să nu meargă. Acest lucru poate duce la comportamente ciudate atunci când navigați.

Utilizați sau actualizați/ instalați unul dintre următoarele browsere pentru a profita din plin de acest website.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+