Pană de cauciuc: tractorul meu are o  puncție la anvelopă

Pană de cauciuc: tractorul meu are o puncție la anvelopă

Pană de cauciuc: tractorul meu are o puncție la anvelopă ?

Ce ar putea fi mai frustrant decât o pană de cauciuc în timpul lucrului? Este într-adevăr o  puncție la anvelopă ?
Poate fi reparată? Experții Michelin vă oferă sfaturi.

REZUMAT

Dar dacă nu este o puncție la anvelopă?

Dacă ați fost avertizat de sistemul de umflare la distanță, dacă credeți că aveți o pană de cauciuc sau dacă cel puțin o anvelopă este mai dezumflată decât în mod normal, primul gând care vă poate veni în minte este că aveți o puncție la anvelopă. Dar cauza poate fi diferită.

Cum știți dacă aveți sau nu o puncție la anvelopă?

Umflați anvelopa!
Da, acesta este primul lucru pe care vă recomandăm să-l faceți, pur și simplu pentru că este singurul lucru care vă va permite să verificați una dintre aceste ipoteze:

1 - Este posibil ca avertizarea Sistemului Central de Umflare la Distanță (CTIS) să fi fost cauzată de o eroare de măsurare. Variația temperaturii exterioare generează variații ale presiunii. Și, în funcție de toleranța senzorilor, acest lucru poate genera o avertizare de pană de cauciuc, care poate fi sau nu justificată.

2 - Există o scădere ușoară și inobservabilă a presiunii, care este normală dacă nu ați reglat de mult timp presiunea în anvelope. Iar restabilirea presiunii optime pentru activitatea desfășurată va preveni deteriorarea anvelopei în timpul deplasării.

3 - Auziți o pierdere de aer continuă, care confirmă faptul că există o problemă reală.

În acest al treilea caz, dacă pierderea de aer anormală este confirmată, poate fi cauzată de:

  • o problemă de etanșeitate 
  • sau de o puncție la anvelopă.

O problemă de etanșeitate

Dacă este o problemă de etanșeitate, aceasta poate fi cauzată de o defecțiune a valvei. De exemplu, capacul valvei s-a pierdut, valva nu mai este etanșă sau există o pierdere de aer pe la valva fixată pe jantă.

O altă posibilitate este că, în timpul lucrului pe câmp, este posibil să fi pătruns sol între marginea jantei și talon, provocând o pierdere de aer.

O a treia posibilitate este că, în timp, camera interioară a devenit poroasă și nu mai reține aerul la fel de bine.

O pană de cauciuc

Activitatea poate fi afectată de o pană de cauciuc.

Aceasta este provocată de o tăietură sau perforare a benzii de rulare sau flancului, ori de o fisură a jantei.

O pană de cauciuc la tractor

O pană de cauciuc la tractor

Ce trebuie să faceți?

În acest stadiu, este posibil să nu știți încă dacă este o pană de cauciuc sau o problemă de etanșeitate. Pentru a încerca să localizați pierderea de aer, un truc simplu este să pulverizați apă cu săpun pe anvelopă, jantă și valvă.

De exemplu, dacă identificați o pierdere de aer pe la valvă, strângerea acesteia poate fi suficientă pentru a rezolva problema.

În alte cazuri, vă recomandăm să consultați un specialist, expertîn domeniul anvelopelor agricole, care va examina mai atent anvelopa și va putea să stabilească dacă poate fi sau nu reparată.

Iată câteva sfaturi despre cum puteți evita pe viitor deteriorarea anvelopelor.

Când poate fi reparată o pană de cauciuc?

În unele cazuri, chiar dacă tractorul are o pană de cauciuc, aceasta poate fi reparată. În funcție de tipul de deteriorare suferită, de lungimea și adâncimea tăieturii și de locația acesteia, specialistul în anvelope vă va putea spune dacă anvelopa poate fi sau nu reutilizată.

În alte cazuri, repararea va fi imposibilă și va fi necesară înlocuirea.

Pană de cauciuc: Daună reparabilă

Pană de cauciuc: Daună reparabilă

Daună reparabilă

Mai jos puteți vedea o listă de situații în care o pană de cauciuc poate fi în mod normal reparată. 

  • Tăieturi sau deteriorări la nivelul bamelor, de ex. resturi metalice blocate în anvelopă.
  • Tăieturi sau deteriorări la nivelul benzii de rulare.
  • Perforații mici pe partea interioară a anvelopei. 
  • Tăieturi ușoare în zona flancului, perpendiculare pe circumferință 


Iată câteva imagini cu daune reparabile: 

Repairable damage: tyre tractor example1

Repairable damage: tyre tractor example1

Repairable damage: tyre tractor example2

Repairable damage: tyre tractor example2

Repairable damage: tyre tractor example3

Repairable damage: tyre tractor example3

Tyre puncture: Non-repairable damage

Tyre puncture: Non-repairable damage

Daune nereparabile

În următoarele situații, pana de cauciuc nu poate fi sau nu trebuie reparată.

  • Din motive tehnice sau pentru că repararea nu ar fi rentabilă.
  • Tăieturi lungi și adânci pe partea interioară a anvelopei.
  • Deteriorarea pe circumferință a flancului.
  • Daune în vecinătatea talonului.
  • Despicături radiale.


Iată câteva imagini cu daune nereparabile:

Non repairable damage example1

Non repairable damage example1

Non repairable damage example2

Non repairable damage example2

Non repairable damage example3

Non repairable damage example3

Cum se repară o pană de cauciuc?

În acest videoclip, un specialist vă prezintă exemple concrete de anvelope cu pană reparabile/nereparabile și demonstrează pas cu pas cum efectuează o reparație.

Is my agricultural tyre repairable? Report

Trebuie să înlocuiți o anvelopă deteriorată? Găsiți cea mai bună anvelopă MICHELIN pentru necesitățile dvs.


Aveți nevoie de sfaturi suplimentare? Descoperiți ghidul despre uzura și deteriorarea anvelopelor

Utilizaţi o versiune veche a browserului web.

Utilizați un browser care nu este acceptat de acest website. Aceasta înseamnă că este posibil ca unele funcționalități să nu meargă. Acest lucru poate duce la comportamente ciudate atunci când navigați.

Utilizați sau actualizați/ instalați unul dintre următoarele browsere pentru a profita din plin de acest website.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+