Why is truck tyre pressure essential for your business?
De ce presiunea în anvelopele de camion este esențială pentru activitatea dumneavoastră?
Umflarea și menținerea unei presiuni corespunzătoare în anvelopele de camion este esențială pentru optimizarea performanțelor și siguranței. După cum vom vedea, aceasta permite, de asemenea, evitarea problemelor și optimizarea consumului de combustibil. Aflați ce spun experții noștri.
REZUMAT:
Anvelopa este singurul punct de contact între vehicul și carosabil. De aceea, aceasta este esențială atât pentru siguranța participanților la trafic, cât și a mărfurilor transportate. Pentru o anumită sarcină și activitate, în condiții clar definite, există o singură presiune de umflare adecvată.
De ce presiunea în anvelope este esențială?
Presiunea aerului din anvelopă este esențială pentru funcționarea corectă a acesteia: această presiune este cea care susține și deplasează mărfurile sau persoanele:
- Sigur
- Durabil
- Economic
- Confortabil
Cu toate acestea, în sondajele efectuate de Michelin, presiunea reiese ca unul dintre punctele de întreținere care de multe ori nu este monitorizat și menținut în parametri optimi. Cu toate acestea, neglijarea presiunii implică riscuri importante.
Correct truck tyre pressure is essential for your business
Riscurile presiunii prea mici sau prea mari
Presiunea prea mică
Presiunea prea mică este posibil să provoace funcționarea anvelopelor la temperaturi anormal de ridicate, ceea ce duce la degradarea termică a componentelor anvelopelor. Degradarea este ireversibilă și poate provoca dezumflarea rapidă a anvelopei.
De asemenea, presiunea prea mică în anvelopă duce la:
- O creștere a rezistenței la rulare și, prin urmare, a consumului de combustibil al vehiculului
- O reducere a duratei de utilizare a anvelopei (kilometraj)
- Un impact negativ asupra manevrabilității și siguranței vehiculului, crescând riscul de acvaplanare
- O reducere a rezistenței carcasei, care limitează potențialul de reșapare
Consecințele deplasării cu o presiune insuficientă în anvelope nu sunt neapărat imediate și se pot manifesta și după ce presiunea a fost corectată.
Presiunea prea mare
Presiunea prea mare reduce:
- Siguranța și confortul la rulare
- Aderența
- Durata de utilizare a anvelopei (kilometraj), în special pentru anvelopele punților motoare
Presiunea prea mare poate provoca și uzură rapidă și inegală și sensibilitate crescută la impact (deteriorarea benzii de rulare, ruperea carcasei).
Influența presiunii în anvelopele de camion asupra consumului de combustibil
Presiunea în anvelope are o influență dovedită asupra consumului de combustibil. O presiune de umflare necorespunzătoare crește rezistența la rulare a anvelopelor și, prin urmare, consumul de combustibil al vehiculului. De exemplu: presiunea mai redusă cu 1,5 bari (21,7 psi) = consum mai mare cu 1%(1)
Acest grafic prezintă relația dintre presiunea prea mică și creșterea consumului de combustibil pentru următoarele vehicule:
A- tractor + semiremorcă pe distanțe lungi
B- tractor + semiremorcă sau autoșasiu, transport pe distanțe scurte și medii
C- autobuz urban
% creștere a consumului de combustibil
Graph showing correlation between higher fuel consumption and loss of truck tyre pressure
Presiunea prea mică în % față de presiunea nominală recomandată
De ce pierde presiune o anvelopă?
O anvelopă poate pierde presiune din diferite motive, după cum se observă pe grafic:
four possible reasons for a loss of truck tyre pressure
A- perforare prin întreaga structură
B- infiltrarea naturală prin părțile componente
C- etanșeitatea mecanismului valvei sau etanșeitatea dintre valvă și jantă
D- etanșeitatea dintre jantă și talonul anvelopei
Pe lângă informațiile oferite de sistemele de monitorizare de la bord, o verificare periodică, vizuală a presiunii, cu un manometru, este cea mai simplă modalitate de a detecta problemele privind pierderile de aer.
Cum se verifică presiunea în anvelopele de camion
Verificarea presiunii trebuie efectuată pentru toate anvelopele vehiculului, inclusiv pentru roata de rezervă, folosind un manometru calibrat. Chiar dacă anvelopele sunt umflate cu azot, presiunea tot trebuie verificată periodic.
Iată câteva măsuri de siguranță importante:
- Verificați presiunea în anvelopele de camion când anvelopele sunt reci, la temperatura exterioară. Presiunea crește în timpul utilizării: nu reduceți niciodată presiunea într-o anvelopă dacă aceasta este fierbinte.
- Nu umflați niciodată o anvelopă cu o presiune prea mică înainte de a o verifica amănunțit atât la interior, cât și la exterior.
- Dacă presiunea într-o anvelopă de camion verificată la cald este mai mică decât presiunea recomandată, anvelopa trebuie demontată și verificată, respectând instrucțiunile de siguranță.
- Dacă o anvelopă pare considerabil mai fierbinte decât celelalte, trebuie de asemenea scoasă și verificată, respectând instrucțiunile de siguranță.
- Anvelopele de camion de pe aceeași punte trebuie să aibă aproximativ aceeași presiune.
- După montarea unei anvelope, presiunea în aceasta trebuie verificată în termen de 24 de ore.
- Capacul valvei este prima piesă de etanșare și trebuie întotdeauna montat (NB. Ventilul acționează ca o supapă unisens, pentru a permite umflarea anvelopei; nu trebuie considerat o piesă de etanșare).
Dacă aveți neclarități, descoperiți toate ghidurile noastre tehnice în catalogul Michelin.
SFAT: Pentru a consulta presiunile ideale pentru camioane și autobuze, descărcați tabelele privind presiunea de umflare:
Cum interpretați diferitele presiuni ale anvelopelor de camion?
Presiune în anvelopă | IMPACT | Stare și acțiune |
Under-inflation of up to -0.5 bar OR Over-inflation of up to +0.5 bar | - Siguranță sporită. - Longevitate îmbunătățită. - Consum redus de combustibil. | PRESIUNE ACCEPTABILĂ: Corectați cât mai curând posibil la nivelul recomandat |
Mai redusă cu între -0,6 și -1 bar | - Longevitate redusă. - Uzură inegală accentuată - consum crescut de combustibil. | PRESIUNE ACCEPTABILĂ TEMPORAR: Corectați imediat și monitorizați |
Mai redusă cu mai mult de -1 bar | - Deteriorare rapidă în timpul utilizării, cu risc de dezumflare rapidă, stabilitate și aderență reduse. - Reducere a longevității. Creștere a consumului de combustibil și uzură inegală. | PRESIUNE INACCEPTABILĂ: Demontați și inspectați interiorul, pentru a identifica eventuale deteriorări. Dacă este montată în configurație dublă: demontați și inspectați ansamblul montat alăturat. |
Aveți grijă la următoarele:
- Pentru deplasarea normală pe autostradă nu este recomandată o presiune în anvelope mai mare de 10 bari (145 PSI).
- Presiunea în anvelope cu mai mult de 0,6 bari (8 PSI) sub valoarea recomandată trebuie corectată imediat.
Anvelopele pentru vehicule comerciale trebuie umflate la o presiune adecvată sarcinii, vitezei și condițiilor de utilizare. Presiunea recomandată de producătorul vehiculului sau anvelopei trebuie respectată în toate situațiile.
SFAT:
- Verificați presiunea în anvelope periodic, atunci când acestea sunt reci, la temperatura exterioară sau după ce vehiculul a staționat câteva ore.
- Aceste informații sunt vizibile pe anvelopă, eticheta facilitând alegerea corectă.
- NU REDUCEȚI NICIODATĂ PRESIUNEA DACĂ ANVELOPELE SUNT CALDE.
Alte articole pentru a afla mai multe:
Aveți nevoie de sfaturi suplimentare? Descoperiți toate sfaturile privind anvelopele de camion MICHELIN
(1) Sursă internă Michelin