Fertilizarea: anvelope diagonale sau anvelope radiale?

Bias or radial tyres for fertilisation

Fertilizarea: anvelope diagonale sau anvelope radiale?

Deși alegerea între o anvelopă diagonală sau una radială este esențială pentru întregul ciclu agricol, acest lucru este important mai ales în faza de fertilizare. După cum vom vedea, alegerea uneia dintre tehnologii în detrimentul celeilalte poate face toată diferența în ceea ce privește protecția solului. Care dintre acestea este potrivită necesităților dvs.? Aflați în acest articol.

Riscul de compactare a solului

Din cauza vremii, perioada de fertilizare poate fi foarte complicată. Adesea tratamentul sau fertilizarea sunt realizate în condiții de umezeală, iar acest lucru poate avea un impact semnificativ asupra compactării solului. Dacă solul este umed, anvelopele mașinii vor compacta solul prin zdrobirea porilor și evacuarea integrală a aerului din micro porozități. Acesta este momentul în care riscați să afectați cel mai mult solul.

Cea mai bună modalitate de a limita acest lucru este de a reduce presiunea în anvelope. De fapt, se recomandă să faceți acest lucru de fiecare dată când lucrați pe câmp, chiar și în afara perioadei de fertilizare și chiar dacă solul este uscat. De exemplu, și în timpul recoltării riscul de compactare este ridicat, deoarece mașinile utilizate sunt mai grele și compactează solul.

Dar riscul de compactare crește mai ales atunci când lucrați în condiții de umiditate. Din fericire, alegerea corectă a tehnologiei anvelopelor poate reduce acest fenomen.

Diferența dintre anvelopele diagonale și anvelopele radiale

Michelin a inventat tehnologia radială în 1946. De ce a fost aceasta o inovație importantă? Deoarece în cazul anvelopei radiale flancurile sunt separate de coroană. Așadar, când dezumflați o anvelopă radială, flancurile se aplatizează. Și deoarece centrul anvelopei este separat de flancuri, amprenta la sol se mărește și are o formă dreptunghiulară.

În cazul unei anvelope diagonale, coroana și flancurile sunt interconectate, conferind o formă bombată. Dacă anvelopa se dezumflă, acest lucru afectează atât banda de rulare, cât și flancurile, ceea ce înseamnă că amprenta la sol are o formă eliptică și, prin urmare, mai mică decât la o anvelopă radială.

Avantajul anvelopelor radiale constă în faptul că, prin reducerea presiunii, amprenta anvelopei pe sol este mai lungă și, pe măsură ce sarcina este distribuită pe o suprafață mai mare, scade valoarea acesteia pe centimetru pătrat.

Care sunt avantajele acestei amprente mai mari pentru dvs.? Aceasta asigură o serie de beneficii importante:

  • compactare mai redusă a solului
  • tracțiune îmbunătățită, care permite reducerea consumului de combustibil și îmbunătățirea productivității
  • confort sporit (amprenta mai mare la sol asigură o absorbție mai bună a șocurilor)

Anvelopele radiale au o durată de utilizare mai mare decât anvelopele diagonale?

Există două aspecte privind durata de utilizare a anvelopei: rezistența la impact și anduranța.

O anvelopă diagonală este mai rezistentă la impact, deoarece conține mai multe carcase. Pe de altă parte, se încălzește foarte tare atunci când este foarte solicitată, în special în timpul fazei de fertilizare, când rezervoarele sunt grele și anvelopele înguste.

O anvelopă radială are o singură carcasă, se deformează mai puțin și disipează mai multă căldură, asigurând o rezistență termică îmbunătățită. Aceasta este proiectată pentru a fi mai durabilă decât o anvelopă diagonală, deoarece are o amprentă mai mare la sol, ceea ce înseamnă că sarcina este distribuită mai uniform și, prin urmare, anvelopa se uzează la rândul ei mai uniform șasigurând o durată de utilizare mai mare. O anvelopă diagonală are amprentă la sol de formă eliptică, este solicitată pe o zonă mică și tinde să se uzeze mai rapid.

Anvelopă radială + tehnologia MICHELIN UltraFlex = combinația de care aveți nevoie

În timp ce avantajele unei anvelope radiale sunt incontestabile, acestea pot aduce beneficii suplimentare prin alegerea anvelopelor radiale cu tehnologia MICHELIN UltraFlex.
De fapt, un test a arătat că între o anvelopă radială Michelin cu tehnologie MICHELIN UltraFlex și o anvelopă radială concurentă, anvelopa MICHELIN SPRAYBIB are o amprentă mai mare cu 20%*:

Amprentă mai mare cu 20% pentru anvelopa MICHELIN SPRAYBIB cu tehnologie MICHELIN UltraFlex și profil radial*

20% more footprint with MICHELIN SPRAYBIB tyre, with MICHELIN UltraFlex and radial technologies*

1 : Amprenta anvelopei radiale concurente cu tehnologie standard (dimensiune: 380/90 R46 172D/175A8)
2 : Amprenta anvelopei MICHELIN SPRAYBIB, o anvelopă radială cu aceleași dimensiuni, proiectată cu tehnologia MICHELIN UltraFlex.

În acest test*, anvelopa concurentă acoperă 1909 cm2, în timp ce anvelopa Michelin Spraybib acoperă 2287 cm2, cu 20% mai mult.

Cu alte cuvinte, dacă anvelopa concurentă exercită o presiune mai mare de 27 de tone pe m2 de sol, în mod normal anvelopa MICHELIN SPRAYBIB ar trebui să exercite o presiune mai mică cu 4,5 tone pe m2 și să asigure protecție a solului, tracțiune și economie de combustibil îmbunătățite.

MICHELIN SPRAYBIB: o anvelopă radială proiectată special pentru mașini de erbicidat autopropulsate

MICHELIN SPRAYBIB radial tyre

Avem desigur mai multe anvelope radiale cu tehnologie MICHELIN UltraFlex. Fiecare dintre acestea este adaptată diferitelor mașini:

Anvelopa MICHELIN YIELDBIB pentru tractoare
Anvelopa MICHELIN SPRAYBIB pentru mașini de erbicidat autopropulsate
Anvelopa MICHELIN FLOATXBIB pentru distribuitoare de îngrășăminte autopropulsate

Economisiți combustibil cu o presiune adaptată

Cele trei game de anvelope radiale MICHELIN Ultraflex menționate mai sus sunt compatibile și cu CTIS (Sistemul Central de Umflare a Anvelopelor)**. Cu alte cuvinte, puteți utiliza acest sistem pentru a regla presiunea în anvelope fără a părăsi cabina vehiculului, astfel încât aceasta să fie întotdeauna la nivelul optim pentru activitatea desfășurată.
Presiunea optimizată în anvelope vă permite să beneficiați de toate avantajele pe care le pot oferi anvelopele (presiune foarte redusă cu tehnologia MICHELIN UltraFlex, compactare mai redusă a solului, tracțiune îmbunătățită) și să optimizați cheltuielile cu combustibilul.

Mențiuni legale

* Studiu intern Michelin efectuat la Arbonne - Franța în ianuarie 2022. Anvelope concurente 380/90 R46 172D/175A8 și anvelope MICHELIN SPRAYBIB VF 380/90 R46 CFO 173D/169E. Sarcina pe anvelopă este identică: 5.200 kg, iar presiunile utilizate sunt cele recomandate de fiecare producător: 3,2 bari pentru anvelopa concurentă și 2,3 bari pentru anvelopa MICHELIN SPRAYBIB CFO.
** CTIS este disponibil numai în anumite țări. Pentru informații suplimentare, contactați dealerul.

Aveți nevoie de sfaturi suplimentare? Descoperiți ghidul nostru de selectare a anvelopelor.

Utilizaţi o versiune veche a browserului web.

Utilizați un browser care nu este acceptat de acest website. Aceasta înseamnă că este posibil ca unele funcționalități să nu meargă. Acest lucru poate duce la comportamente ciudate atunci când navigați.

Utilizați sau actualizați/ instalați unul dintre următoarele browsere pentru a profita din plin de acest website.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+