Background axiobib2 at work Help and Advice
sculpture pneu MICHELIN AXIOBIB2
Cum reduceți compactarea solului și sporiți randamentul?
Ce este compactarea solului?
Compactarea solului este unul dintre principalele procese de deteriorare a solului: apare atunci când mașini agricole tot mai grele se deplasează pe sol, adesea în condiții meteorologice dificile.
Compactarea are legătură directă cu tipul solului, conținutul său de apă, tipurile de culturi și sarcina aplicată pe suprafață. Trecerile repetate cu mașini agricole generează compactarea și degradarea solului, reducând astfel capacitatea de aerare, infiltrare și penetrare a rădăcinilor culturilor.
Impactul economic al compactării solului este semnificativ: randament agricol redus, risc de dezvoltare a bolilor și necesitatea efectuării de lucrări de regenerare, cum ar fi aratul și/sau decompactarea, care consumă combustibil și timp considerabil. În plus, crește riscul de dezvoltare a bolilor.
Edito photo soilcompaction Help and Advice
soil with tire tracks
Dar compactarea solului nu este singurul fenomen care afectează culturile.
Formarea șanțurilor
Edito photo rut formation Help and Advice
picture of a rut in a field
Un șanț este o adâncitură lungă pe sol provocată de mașinile agricole care se scufundă în timpul deplasării. Formarea șanțurilor este o problemă gravă pe teren noroios.
Formarea șanțurilor are consecințe catastrofale pentru creșterea culturilor: nimic nu crește într-un șanț, deci reprezintă o pierdere netă de randament.
Șanțurile încurajează stagnarea apei, care poate asfixia plantele și favoriza dezvoltarea bolilor.
De asemenea, șanțurile cresc consumul de energie al mașinilor agricole. Adâncimea unui șanț este similară cu o „treaptă” pe care o anvelopă agricolă trebuie să o urce mereu. Acest lucru înseamnă un consum crescut de combustibil. Deteriorarea solului ca urmare a formării de șanțuri adânci trebuie remediată. Acest lucru înseamnă efectuarea de lucrări de regenerare a solului, care consumă timp și combustibil.
Ce se poate face pentru a reduce compactarea solului și formarea șanțurilor?
Vă recomandăm să utilizați anvelope agricole capabile să reducă presiunea asupra solului în timp ce transportați sarcini grele. Presiunea din anvelopă este apropiată de presiunea medie aplicată solului. (De exemplu, dacă presiunea din anvelopă este de 1 bar (14,5 psi), presiunea aplicată solului de anvelopă va fi de aproximativ 1 lb/sq.in sau 1 kg/cm2.) Deci, cu cât este mai mare presiunea în anvelopă, cu atât presiunea aplicată solului, gradul de compactare și de formare a șanțurilor este mai mare. Compactarea solului se înrăutățește dacă anvelopele agricole patinează – pentru a evita acest lucru este esențial ca anvelopele să aibă o tracțiune bună!
Vă prezentăm două soluții pentru reducerea compactării solului și formarea șanțurilor.
Soluția nr. 1: optați pentru anvelope late, cu „volum mare” de aer
Rolul anvelopelor late și cu volum mare de aer este de a reduce presiunea la aceeași sarcină și de a asigura o tracțiune mai bună, păstrând în același timp diametrul exterior și circumferința de rulare ale anvelopei „standard”.
Un tractor echipat inițial cu anvelope standard poate fi echipat cu anvelope late sau cu volum mare de aer. Prin urmare, amprenta este mai mare și mai superficială, limitând compactarea solului și formarea șanțurilor.
Wide or large volume tyres reduce pressure and provide better traction
Tabelul de mai jos compară presiunea necesară în diferite anvelope pentru a transporta pe câmp o sarcină de 4.500 kg. Cu cât anvelopa este mai lată, cu atât presiunea este mai mică.*
Acest avantaj este accentuat dacă anvelopa dispune de tehnologie MICHELIN UltraFlex.
Tyre pressure comparison chart in bar
Tyre pressure comparison chart in psi
Soluția nr. 2: optați pentru tehnologiile MICHELIN UltraFlex
Tehnologia MICHELIN UltraFlex are la bază o carcasă inovatoare, deosebit de rezistentă, care asigură o flexie suplimentară.
Prin urmare, anvelopele MICHELIN UltraFlex pot transporta sarcini grele și la presiuni foarte mici, indiferent de viteza de lucru.
Și nu doar atât: construcția flexibilă a carcasei asigură o amprentă mai mare, care la rândul său sporește tracțiunea anvelopei, limitând astfel compactarea solului. Datorită tracțiunii îmbunătățite, anvelopele cu tehnologie MICHELIN UltraFlex permit și reducerea consumului de combustibil și finalizarea mai rapidă a lucrărilor, cu îmbunătățirea randamentului agricol. Studiile efectuate de-a lungul mai multor ani de universități de renume* (în Anglia, SUA și Brazilia) au concluzionat că tehnologia MICHELIN UltraFlex permite o creștere a randamentului agricol de la 2 la 6%.**
Pe scurt, cu tehnologia MICHELIN UltraFlex:
- protejați solul
- economisiți timp și combustibil
- sporiți randamentul agricol.
Cum funcționează tehnologia MICHELIN UltraFlex? Pentru a afla, urmăriți videoclipul:
Pentru a urmări acest video, va trebui să accepți câteva cookie-uri de la platforma Youtube .Trebuie doar să dai clic pe butonul de mai jos pentru a deschide modulul de cookie.
Accept cookie-urile YoutubeConcluzie
Indiferent dacă alegeți anvelope mai late sau anvelope cu tehnologie MICHELIN UltraFlex, veți reduce semnificativ compactarea solului.** Dar conservarea solului nu este singurul avantaj al anvelopelor agricole optimizate:
- Reducerea compactării solului reduce necesitatea regenerării solului și permite economii de costuri,
- Tracțiunea îmbunătățită înseamnă consum de efort și energie mai reduse ale mașinii și un consum mai redus de combustibil.
- Tracțiunea îmbunătățită înseamnă și că puteți termina mai rapid lucrarea, astfel încât să puteți produceți mai mult pentru a maximiza randamentul, ori pentru a petrece mai mult timp împreună cu familia.
Găsiți anvelopele agricole potrivite pentru a reduce compactarea solului
* Pe baza recomandării privind presiunea în anvelope din catalogul MICHELIN 2022.
** Un studiu realizat de Universitatea Harper Adams din Marea Britanie între 2013 și 2017 demonstrează că tehnologia MICHELIN UltraFlex permite o creștere a randamentului agricol de la 2 la 6%. Aceste rezultate sunt confirmate de studii similare efectuate în Statele Unite (Illinois) în 2015 și Brazilia (Mato Grosso) între 2018 și 2021
Aveți nevoie de sfaturi suplimentare? Descoperiți ghidul nostru de selectare a anvelopelor.