post hero banner vecto

"VECTO este un instrument foarte interesant pentru proprietarii de flotă”

Publicat la data 15 aprilie 2021 - 4 minut(e) de lectură

Într-o dimineață a lunii martie din 2021, ne-am întâlnit cu Stéphane Chambonnière, nu departe de Vichy (centrul Franței). Acest om de afaceri francez - care gestionează o flotă compusă din 30 de camioane – a stat de vorbă cu noi despre alegerile sale recente și viitoare în privința vehiculelor de mare tonaj pentru a face față marilor provocări de mediu, opinia sa despre noul instrument de simulare VECTO*, precum și despre modul în care producătorii se îndreaptă spre inovații tehnologice.
  

michelin site blocs texte portrait

    

Stéphane Chambonnière, Directorul Stéphane Chambonnière Transports, Varennes-sur-Allier, Franța.

 

VECTO este un instrument foarte interesant pentru proprietarii de flotă

 

Familia Chambonnière au transportul în sângele lor, transmis de la tată la fiu din 1927.

Bunicul meu Alfred și-a început afacerea în 1927, după care tatăl meu Alain în 1976, iar eu am început în 2004. Nu este o afacere tipică de familie, deoarece fiecare dintre noi la rândul nostru am creat propria noastră companie de transport, concentrându-ne pe activități diferite. Eu sunt cea de-a treia generație, dar eu într-adevăr am început de la zero. Nu am preluat clientela tatălui meu.

 

În ce fel de activitate de transport sunteți implicat?

Compania este specializată în transportul cu stivuitoare integrate în Franța – mai mult de jumătate din camioanele noastre sunt echipate. Aproape 85% din activitatea noastră este reprezentată de transportul industrial. Lucrăm în distribuția la scară largă cu clienți precum Candia, Carrefour, Intermarché etc.

Avem și o activitate de nișă, destul de marginală, legată de încărcăturile anormale, mai precis transportul plantelor. 

Colaborez de câțiva ani cu supermarketuri mari. Acești clienți ne-au solicitat evaluări CO2.

 

Ce știți despre noul instrument de simulare VECTO?

Ca să fiu sincer, am 50 ani și VECTO este puțin cam nou pentru mine. Am auzit de el. Pe de altă parte, constrângerile economice și ecologice tot mai importante în privința camioanelor nu constituie o noutate pentru mine. Colaborez de câțiva ani cu mari supermarketuri. Acești clienți au cerut de la noi evaluări CO2. Deja am început să investim în noi surse de energie: gaz, biocarburanţi etc. Tocmai am cumpărat un tractor hibrid B100 Renault Trucks care va fi livrat în octombrie. Compania OLEO 100 va începe montarea unei cisterne pentru a ne permite să depozităm carburant care este 100% pe bază de plante și 100% este fabricat în Franța.


În această săptămână testăm un VOLVO GNL (gaz natural lichefiat). Suntem conștienți că acest proces se va mișca repede.

Puteți citi de asemenea:

 

  

 

Ați început deja să o luaţi ȋnaintea curentului alegând camioane cu soluții alternative. Livrați pentru centre urbane unde reglementările devin mai severe. Ce fel de camioane preconizați să utilizați pentru aceste livrări?

Toți se așteaptă să fie camioane electrice pentru livrări last-mile. Eu nu sunt de acord cu acest lucru. Consider că stivuitoarele integrate combină economia și ecologia. În ceea ce privește CO2, nu transferăm mărfurile. Livrarea se face direct de la fabrică la individ, din punctul A în punctul B. Acest lucru nu produce poluare suplimentară. Când sunteți independent nu aveți nevoie ca un alt transportator să facă livrarea last-mile.
Am acționat devreme pentru că în prezent avem doar camioane EURO 6 cu certificat de calitate a aerului Crit'Air, care ne permite deocamdată să intrăm în centre urbane în Franța. Și desigur, dacă va fi necesar, vom investi mai mult în gaz. 
Vehiculele electrice încă nu sunt pregătite pentru mărfurile grele. Nu există ofertă suficientă pentru soluții autonome.

 

Important și interesant în legătură cu VECTO este faptul că producătorii sunt la curent în ceea ce privește consumul. 

 

În mod concret, care este avantajul VECTO pentru dvs.?

Scăderea consumului de carburant. Consumul este, estimativ, 30-35% din bugetul nostru total. Dacă putem reduce consumul, acest lucru ne va permite să ne creștem marja; deși trebuie să iei în considerare că vehiculele sunt tot mai scumpe. Avem 3 VOLVO I-Saves care consumă cu doi până la trei litri/100 km mai puțin decât generațiile anterioare ale Euro 6 VOLVO 500s. Adică în jur de 4-5%. Imaginați-vă dacă ați putea muliplica această cifră într-un an pe 30 de vehicule, aceasta este marja dvs. Cu cât inovează mai mult producătorii, cu atât este mai interesant pentru noi.


Cu noile camioane ajungem până la 29-30 l/100 km unde am avut camioane vechi de 4 ani cu 35 l/100 km. Asta e imens! Important și interesant în legătură cu VECTO este faptul că producătorii sunt la curent în ceea ce privește consumul. Tehnologia motoarelor evoluează în fiecare an. Totul se accelerează. 

Cum vă afectează această accelerație?

Aceasta este o perioadă în care nu ne mai putem permite să poluăm excesiv. Fiecare epocă are obligațiile sale, chiar dacă e dificil, deoarece necesită adaptare și investiții semnificative. Trebuie să facem un angajament, să încercăm să transformăm aceste constrângeri în oportunități pentru planeta noastră.

2030 este chiar după colț. Cum vă vedeți flota în 9 ani?

Flota noastră este acum 100% Euro6. Poate până în 2030 o s-o schimbăm în întregime la gaz, sau 50% gaz și 50% B100. Suntem conștienți că vor fi obstacole: defecțiuni, dificultăți în realimentarea cu carburant vegetal... Dacă clienții noștri vor dori să ne ajute în acest proces, suntem gata să facem saltul foarte repede!

 

 

 

Carte de identitate Transports Chambonnière

Sediul central: Varennes-sur-Allier - Auvergne-Rhône-Alpes- Franța, 30 de șoferi, 30 de camioane, Cifră de afaceri 2020: aprox. €4,5 M

 

 

michelin site blocs texte chiffres clés jaune

     

michelin site blocs texte chiffres clés jaune copie

     

michelin site blocs texte chiffres clés jaune copie 2

      

michelin site blocs texte chiffres clés jaune copie 3

     

 

 

SURSE

* Instrumentul de calcul al consumului de energie al vehiculelor

Utilizaţi o versiune veche a browserului web.

Utilizați un browser care nu este acceptat de acest website. Aceasta înseamnă că este posibil ca unele funcționalități să nu meargă. Acest lucru poate duce la comportamente ciudate atunci când navigați.

Utilizați sau actualizați/ instalați unul dintre următoarele browsere pentru a profita din plin de acest website.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+